مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

تجهیز و یکپارچه سازی ۶۰۰ هکتار از شالیزار‌های استان

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تجهیز و یکپارچه سازی ۶۰۰ هکتار از اراضی شالیزار‌ی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مجتبی شاه نظری، مدیر آب و خاک و امور فنی - مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: در راستای طرح یکپارچه سازی اراضی شالیزاری ۶۰۰ هکتار از شالیزار‌های گیلان تا خرداد ماه سال آینده تجهیز و یکپارچه سازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای تجهیز و یکپارچه سازی شالیزار‌های استان حدود ۸ میلیارد تومان هزینه می‌شود، افزود: تاکنون حدود ۸۷ هزار هکتار معادل ۳۶ درصد از شالیزار‌های گیلان تجهیز و یکپارچه سازی شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی - مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: ساخت جاده بین مزارع، کانال‌های آبیاری و زهکشی و تسطیح و قطعه بندی اراضی از مراحل اجرای تجهیز و یکپارچه سازی شالیزار‌ها است.

مجتبی شاه نظری از یکپارچه سازی ۱۰۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری دیگر در استان خبر داد و گفت: اجرای این طرح کشاورزی در ۱۰۰ هزار هکتار دیگر از شالیزار‌های استان در سال‌های آینده برنامه ریزی شده است.

وی، با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد و شالیکاران گیلانی سالانه ۷۵۰ هزار تن معادل ۴۰ درصد برنج کشور را تولید می‌کنند، افزود:۱۶۰ هزار هکتار معادل ۶۷ درصد این اراضی مستعد اجرای طرح تجهیز و یکپارچه سازی است.

مدیر آب و خاک و امور فنی - مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، با اشاره به اینکه اجرای طرح تجهیز و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی برای حفظ و حاصلخیزی شالیزار‌ها اجرا می‌شود، تصریح کرد: افزایش راندمان آبیاری، صرفه جویی در مصرف آب، تسهیل در ایجاد مکانیزاسیون در مراحل کاشت، داشت و برداشت، کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید از مزایای اجرای این طرح است.

 

انتهای پیام/م.ع

۶۰۰ هکتار از شالیزار‌های گیلان تجهیز و یکپارچه سازی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.