در سفر معاون بهداشت وزیر بهداشت به سیرجان امروز ۴ خانه بهداشت در روستا‌های امیر آباد شول، اکبر آباد دیوان بیگی، فخر آباد و دهیادگار به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامعباس محمدی رئیس دانشکده علوم پزشکی سیرجان در مراسم افتتاح خانه های بهداشت در این شهرستان با حضور معاون وزیر بهداشت گفت: خانه‌های بهداشت این شهرستان با زیربنای بیش از ۳۰۰ مترمربع و با هزینه ۵ میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی شهرستان به اتمام رسیدند که برای بیش از ده هزار نفر ساکنان این روستا‌ها خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.

معاون وزیر بهداشت هم در حاشیه این مراسم گفت: طرح هرخانه یک پایگاه بهداشتی امسال به صورت پایلوت در ۳ استان قزوین، کاشان و سمنان شروع شده و در این طرح یک نفر در هر خانوار آموزش‌های لازم را در سه حیطه پیشگیری، درمان‌های اولیه و توانبخشی می بینند و این افراد توانمند می‌شوند که سفیران سلامت ما در خانوارها هستند و با ارتباطی که با شبکه درمان و سلامت دارند مراقب خانه‌های خود باشند.

رئیسی در مورد آنفلونزای اخیر هم افزود: موج آنفلونزا هرساله با سرد شدن هوا داشتیم ولی امسال هم سه هقته زودتر آمد و هم نوع ویروسی که شایع شد مهاجم تر و ژنتیک یافته‌تر بود و فراگیری بیشتری داشت.

او گفت: هیچ کمبودی در واکسن آنفلوآنزادر هیج کجای کشورنداریم حتی بیمارستان‌های خصوصی هم می‌توانند این واکسن را دریافت کنند و این بیماری تا سه هفته دیگر ادامه دارد و بیش از ۴ هزار نفر را در بیمارستان‌های کشور بستری کرد و تعدادی هم مرگ و میر داشتیم که قاعدتا آن‌ها از گروه‌های پرخطر یا دارای بیماری‌های پیش زمینه و قلبی بودند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت توصیه کرد از خود درمانی پرهیز شود و حتما گروه‌های پرخطر مثل زنان باردار و ... واکسن را دریافت و ترزیق کنند.

 رئیسی افزود: شهرستان سیرجان از مناطقی است شاخص‌های بهداشتی قابل قبولی دارد و مدیریت و برنامه ریزی در این حوزه خیلی خوب و مناسب است و در کنترل بیماری‌های واگیر و مدیریت در حوزه بیماری‌های غیر واگیر خوب عمل کرده است.

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.