رییس شبکه دامپزشکی قصرشیرین گفت : به منظور اقدام‌های پیشگیرانه و مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان زیستگاه‌های طبیعی پرندگان مهاجر در این شهرستان به طور منظم پایش می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،شهریار پاکباز رییس شبکه دامپزشکی قصرشیرین گفت : به دلیل نظارت، پایش و کنترل های انجام شده درسطح زیستگاه های طبیعی، تالاب ها و روستاها در این شهرستان مرزی تاکنون موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده که این امر با همکاری و مشارکت بسیار خوب محیط زیست با این شبکه محقق شده است.

او گفت : با توجه به سرد شدن هوا، نظارت بر سه واحد مرغداری شهرستان، پایش های مراقبتی بر تالاب ها و همچنین مجتمع ماهیان گرمابی با توجه به کوچ پرندگان در قشلاق و نظارت بر مراکز عرضه طیور برای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان انجام می شود.

رییس شبکه دامپزشکی قصرشیرین گفت: توزیع پمفلت های آموزشی و آموزش چهره به چهره و برپایی کلاس های آموزشی نیز در دستور کار این شبکه است.

پاکباز افزود: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بین پرندگان و انسان مشترک است و در مواردی به سایر پستانداران نیز از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با پرنده آلوده منتقل می شود.

او از اجرای نظارت های بهداشتی و کنترل بر واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها، قصابی ها خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون به طور میانگین ماهیانه در واحدهای عرضه کننده در قصرشیرین یک تن گوشت قرمز و ۲ تن گوشت مرغ توزیع می شود.

او از نظارت کامل بر خودروهای حمل گوشت از کشتارگاه با توجه به نبود کشتارگاه دام در قصرشیرین برای انتقال و توزیع گوشت بین واحدهای عرضه کننده گوشت در سطح شهر خبر داد.

رییس شبکه دامپزشکی قصرشیرین گفت: مرحله اول واکسیناسیون تب برفکی برای دام های سنگین به ظرفیت ۸۰۰ راس گاو و گوساله در شهرستان انجام شد.

پاکباز افزود: همچنین در راستای مقابله با بیماری های دامی از ابتدای امسال تاکنون، جایگاه های دامی با توزیع بیش از ۴۰۰ لیتر سم سمپاشی شده است.

 

 

انتهای پیام/د

نظارت، پایش و کنترل های انجام شده درسطح زیستگاه های طبیعی

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.