رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با تاکید بر مراقبت همه افراد در راستای جلوگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا، گفت : این بیماری در زمان زودتر و با شدت بیشتر بروز کرده و حتی احتمال مرگ و میر بیشتری را به دنبال دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ابراهیم شکیبا رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : آنفلوانزای ایجاد شده از نوع H۱N۱ است و خلاف آنچه برخی می‌گویند آنفلوانزای پرندگان نیست و این نوع در کشور دیده نشده است.

او گفت : سالمندان و کسانی که‌ دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند باید در برابر این بیماری واکسینه شده و مورد مراقبت جدی قرار گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ما در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی با هوشیاری کامل مسایل مربوط به شیوع این بیماری و افراد مبتلا را رصد می‌کنیم و هرگونه موضوع در این زمینه را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

شکیبا افزود: واکسن به اندازه کافی در داروخانه‌ها موجود است و افراد در معرض خطر برای تهیه واکسن می‌توانند به داروخانه‌های سطح استان مراجعه کنند.

او افزود: در زمینه درمان بیماران و داروهای مورد نیاز اکنون کمبودی نداریم و لازم است کسانی که دچار علائم بیماری می‌شوند سریعا به پزشک مراجعه کنند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم را مهمترین عامل در جلوگیری از ابتلای افراد به بیماری آنفلوانزا دانست و به مردم توصیه کرد از دست دادن و روبوسی خودداری کنند و دست‌ها را به صورت مرتب با آب و صابون بشویند.

شکیبا، از مردم خواست در اماکن عمومی هنگام عطسه و سرفه کردن با دستمال جلو دهان خود را بگیرند.

او از والدین و مسوُولان مدارس نیز خواست در صورت ابتلای دانش‌آموزی به بیماری آنفلوانزا اجازه دهند در منزل استراحت کند تا بهبود یابد چرا که حضورش در مدرسه باعث انتشار ویروش و ابتلای سایر دانش‌آموزان می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

آنفلوانزای ایجاد شده از نوع آنفلوانزای پرندگان نمی باشد

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.