مدیر کل راه و شهرسازی مازندران گفت: در طرح ملی مسکن ۱۸ هزار خانوار مازندرانی صاحب خانه می‌شوند.

سید محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه در راستای سیاست‌های دولت در مورد تامین مسکن مردم، طرح ملی مسکن در دستور کار قرار گرفت، گفت: ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در این طرح برای مردم کشور در نظر گرفته شد که سهم مازندران ۱۸ هزار واحد تعیین شده است.

او افزود: در حال حاضر برای ۲۳ شهر زمین‌هایی که در اختیار داشتیم را در نظر گرفتیم و بررسی‌های لازم انجام شد.

نظری گفت: در این مرحله افراد متقاضی که شرایط لازم را دارند در این سامانه ثبت نام می‌کنند و وقتی به عدد واقعی رسیدیم کار آغاز می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران افزود: سرپرست خانوار بودن فرد، نداشتن سابقه مالکیت زمین و مسکن، ۳۰ میلیون تومان آورده متقاضی و داشتن سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد نظر فرد، چهار شرط لازم برای ثبت نام این طرح ملی است.

او گفت: تمکن مالی فرد متقاضی بسیار مهم است و وامی که برای فرد در نظر گرفته می‌شود ۱۲ ساله بوده و اقساط آن به مبلغ یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان است.

نظری با بیان اینکه افراد واقعی از طرح ملی مسکن برخوردار می‌شوند، افزود: قرارداد‌های منعقد شده با متقاضیان ۲۴ ماهه بوده و ثبت نام آن روز‌های آینده در مازندران آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: نواقص مسکن مهر در طرح اقدام ملی رفع شده و درگاه‌های مختلفی از جمله ثبت احوال و ثبت اسناد به راه و شهرسازی وصل شده است.

او افزود: در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن، ۶ هزار و ۸۰۰ واحد برای عرضه به متقاضیان آماده می‌شود و ساخت واحد‌ها تا پایان دولت به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/ س

جزئیات اجرای طرح ملی مسکن در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.