مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان، حکمرانی محلی و آموزش محلی فنی و حرفه‌ای را عامل توسعه مهارت افزایی در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلسه شورای اداری و آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با حضور مدیرکل، معاونان، روسای ادارات و مراکز آموزشی در محل سالن آموزش مهارت در اهواز برگزار شد.

عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان ضمن گرامیداشت چهلمین سالروز تاسیس بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی (ره) از حضور مردم همیشه در صحنه استان در راهپیمایی حمایت از امنیت و اقتدار کشور برای محکومیت تخریب اموال عمومی و آشوبگری فتنه گران قدردانی کرد.

او با اشاره به اینکه کارآیی یک ساختار سازمانی به پویایی نیروی انسانی آن بستگی دارد افزود: مدیریت تغییر باید در کنار مدیریت اجرایی در مراکز آموزشی برنامه ریزی و اجرا تا اثربخش شود.

سواعدی بیان داشت: تغییر فرد مشکلی را حل نمی‌کند باید تغییر در نگرش وتفکر افراد ایجاد کرد تا او را پویا کرد، چرا که پویایی نیروی انسانی سبب پویایی مجموعه خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تغییر در سیاست‌های کلان کشور و جهت‌گیری آن به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اقبال عامه مردم برای برای کسب مهارت برای ورود به بازارکار فرصتی است که باید غنیمت شمرد و از آن بخوبی استفاده کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اظهار داشت: کشور ما در وضعیت کنونی از حیث مهارت‌آموزی در دوره خاصی از تحول قرار دارد و اهمیت مهارت‌آموزی در حال افزایش است و در اسناد بالادستی و در سخنان و بیانات مقامات کشور اهمیت مهارت‌آموزی مورد تاکید قرار گرفته است.

عبدالنبی سواعدی با اشاره به اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای الگو‌هایی موفق بسیاری در سطح استان و کشور انجام داده و سبب شده تحولی در نظام آموزشی ایجاد کند، خواستار معرفی الگو‌های موفق مراکز برای تبادل تجربیات و اطلاعات شد تا منجر به ایده پردازی و خلاقیت در دیگر بخش‌ها و مراکز شده تا بتوان آن‌ها را اقتصادی کرد.

او ادامه داد: برای توسعه مهارت آموزی و بهره مندی گروه‌های هدف از آموزش فنی و حرفه‌ای همکاری‌های بین دستگاهی، هم افزایی و مشارکت جویی با ذینفعان آموزش‌های مهارتی براساس آیین نامه‌های ابلاغی اجرا شود.

سواعدی گفت: بزرگترین رویداد کارآفرینی کشور برای تعداد ۱۰۰ نفر از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد با بمدت دو روز در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) اهواز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

 

برچسب ها: مهارت ، فنی و حرفه ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.