انتقال نوین مهارت با آموزش محصول محور و رویداد‌های استارتاپی

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان، آموزش محصول محور و رویداد‌های استارتاپی را روشی نوین برای انتقال مهارت دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در نشست با جانشین فرماندهی قرارگاه مهارت آموزی ستادکل نیروی مسلح گفت: ماموریت فنی و حرفه‌ای و قرارگاه مهارت‌آموزی نیرو‌های مسلح افزایش تخصص فنی و حرفه‌ای سربازان و دنبال کردن طرح ' از مهارت تا اشتغال' است که برای تحقق آن نیاز به هم افزایی است.

او با بیان اینکه ارائه آموزش نوین مطابق با تکنولوژی روز زمینه ساز اشتغال بعد از اتمام دوران سربازی است، بیان داشت: آموزش محصول محور و رویداد‌های استارتاپی از شیوه‌های نوین انتقال مهارت که نیاز است در کشور نهادینه و در طرح توانمندسازی سربازان اجرایی شود.

سواعدی تصریح کرد: ۲ سال زمان سربازی فرصت خوبی برای مهارت آموزی است تا بعد از ۲ سال و پایان دوره سربازی، سربازان توانمندی وارد جامعه شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: سربازان در دوران سربازی مهارت‌های مربوط به ورود به بازار کسب و کار، مهارت‌های مالی، آشنایی با فضای مجازی و مهارت‌های زندگی را فرا می‌گیرند که برای جوانان در طول خدمت سربازی و در زمان ورود به کار و همچنین تشکیل خانواده ضروری است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان اذعان داشت: طرح توانمندسازی سربازان وظیفه برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب با هدف توسعه فرهنگ مهارت آموزی، ایجاد اشتغال از طریق توانمندسازی نیروی انسانی و تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در دستور کار آموزش فنی و حرفه‌ای است.

عبدالنبی سواعدی در پایان با پیشنهاد تشکیل کمیته راهبردی برای تسریع در برنامه ریزی واجرای دوره ها‌ی مهارتی اظهار کرد: این کمیته هر ۲ هفته یکبار با جلسات به منظور ارتقای کیفیت مهارت آموزی سربازان وظیفه در استان تشکیل و بر اساس آن یک مدیریت استانی برنامه‌ریزی شده و هدفمند در حوزه مهارت آموزی سربازان وظیفه شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/گ

لزوم آموزش مهارت به سربازان

برچسب ها: مهارت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.