مدیر دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه چمران اهواز گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز نقش اهرمی در چرخش صنایع بزرگ خوزستان ایفا می‌کند.

افشین قنبر زاده مدیر دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه چمران اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به ارتباط تنگاتنگ و مستمر این دانشگاه با صنعت گفت: در طی ۴ سال اخیر دانشگاه شهید چمران اهواز با شرکت‌های گوناگون و در زمینه‌های مختلف در جهت بومی سازی صنایع و ایجاد اشتغال قرارداد‌های زیادی منعقد شده است که از آن جمله می‌توان به قرارداد‌های منعقدشده با مجموعه نفت به ارزش حدودی ۱۱۴ میلیارد تومان اشاره کرد که برخی قرارداد‌ها جاری هستند و مابقی تمام شده اند.

او افزود: موضوع قرارداد‌ها در زمینه مسائلی همچون؛ اکتشاف، ژئوشیمی، ساخت پمپ‌های درون چاهی، لوله‌های مکشی، سیمولاتور‌های حفاری و حفاظت کاتدی است که نتیجه آن کاهش هزینه‌ها و بومی شدن صنایع است.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید وظیفه حل معظلات جامعه و دغدغه ایجاد اشتغال در کنار رسالت آموزشی دانشگاه پیگیری شود افزود: دانشگاه شهید چمران علاوه بر مجموعه نفت با شرکت‌های دیگر همچون؛ صنایع فولاد و نیشکر و بسیاری شرکت‌های دیگر قرارداد منعقد کرده است.

قنبر زاده بیان کرد: هدف از انعقاد این قرارداد‌ها بحث کارآفرینی و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم و نیز مهارت آموزی افراد درگیر پروژه است و اینکه دانشجویان به عنوان کارآموز در کنار اساتید و گروه اصلی و تیم تخصصی اجرا کننده پروژه مهارت آموزی داشته باشند تا بتوانند در آینده کارآفرینی کنند.

او اظهار داشت: برای تحقق اهداف کارآفرینی و پژوهشی دانشگاه مدل شرکت - پروژه در دانشگاه اجرایی شده است که در حال حاضر ۷۰ شرکت در قالب این طرح در دانشگاه فعالیت دارند.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه چمران اهواز تصریح کرد: ساز و کار مدل شرکت- پروژه به این صورت است که وقتی طرح و پروژه‌ای مطرح می‌شود ۴ تا ۵ نفر از افراد خبره و اعضا هییت علمی با همراهی دفتر ارتباط با صنعت و مرکز رشد و فناوری دانشگاه ایده را داوری می‌کنند و در صورت تایید به مدت ۳ تا ۵ سال فضایی در دانشگاه به عنوان دفتر تحقیق و توسعه در اختیارشان قرار می‌گیرد تا بتوانند در یک تعامل دو سویه با اساتید و مشاورین دانشگاه مهارت و آموزش‌های لازم را کسب کنند و پس از آن برای مراحل تکمیلی پروژه و ادامه کارشان راهی پارک و علم و فناوری می‌شوند تا به چشم انداز‌های پروژه خود دست یابند.

انتهای پیام/گ

نقش دانشگاه شهید چمران در بومی سازی صنایع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.