مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از برپایی نمایشگاه قرآن کریم در قزوین خبر داد و گفت : نیمی از هزینه برگزاری این نمایشگاه تامین شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در صحن شورای اسلامی شهر با بیان اینکه نمایشگاه قرآن کریم در قزوین برپا می‌شود، گفت: هزینه برگزاری این نمایشگاه بزرگ ۳۵۰ میلیون تومان برآورد شده که نیمی از آن تامین شده است و برای تامین مابقی هزینه‌ها نیازمند مشارکت شورای شهر هستیم.

اسماعیلی در تشریح برنامه‌های فرهنگی هم گفت: گذر فرهنگ و هنر به منظور توسعه کسب و کار‌های فرهنگی و اقتصاد هنری با همکاری مدیریت شهری ایجاد می‌شود که در اختیار انجمن‌های فرهنگی و هنری قرار خواهد گرفت.

او درباره تئاتر شهر هم گفت: این طرح فرهنگی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم برای تجهیز این مجموعه می‌تواند با شورا و شهرداری همکاری کند.

اسماعیلی گفت: خانه هنرمندان هم در مراحل ثبت نهایی است و تنها روند کار باید مشخص شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یکی دیگر از طرح‌های فرهنگی استان را تالار هنری شهر دانست و افزود: این طرح علیرغم گذشت بیش از ۱۰ سال، به دلیل کمبود اعتبارات تنها ۱۵ درصد پیشرفت دارد.

اسماعیلی راه اندازی رصد خانه فرهنگی قزوین، برپایی هفته فرهنگی قزوین در برج آزادی طی اردیبهشت ماه آینده، جشنواره فیلم یادگار با موضوع میراث فرهنگی با همکاری سازمان سینمایی و وزارت میراث فرهنگی، دوسالانه خوشنویسی، جایزه ملی عارف، طراحی نشان زنده یاد استاد دبیرسیاقی، راه اندازی هنرستان هنر‌های زیبا و تجلیل از نام آوران در ایام دهه مبارک فجر را از برنامه‌های فرهنگی آتی برشمرد.

انتهای پیام/ک

 

 

برچسب ها: قرآن ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.