کارشناس فوتبال کشورمان گفت:تا زمانی که ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال است صحبت در مورد انتخاب سرمربی جدید غیر حرفه‌ای محسوب می‌شود.

هومن افاضلی کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: برای تغییرسرمربی اگر قرار باشد تصمیم گیری شود بهترین زمان اکنون است، زیرا تا مسابقات فقط ۳ ماه زمان باقی مانده است.

او ادامه داد: البته تا زمانی که فدراسیون اعلام نکرده ویلموتس سرمربی نیست، صحبت درمورد انتخاب سرمربی جدید غیرحرفه‌ای است.

کارشناس فوتبال با اشاره به نوع انتخاب سرمربی تیم ملی که ایرانی یا خارجی باشد، افزود: مهم‌ترین موضوع برای انتخاب سرمربی دارا بودن شاخص‌هایی است که باید سرمربی داشته باشد، از جمله شاخص‌های مهم، آشنایی با حریف، فضای مسابقات و جو بازی‌ها وشناخت فوتبال امروز دنیا و بازیکنانو فرهنگ کشور است.

او افزود: انتخاب هر فردی که تمامی شاخصه‌های مناسب را به عنوان سرمربی دارد حتی اگر این سرمربی خارجی باشد، برای پیشرفت تیم ملی لازم است.

افاضلی با پاسخ به این پرسش که آیا مبلغ داده شده به سرمربی خارجی مناسب است؟ گفت:در حال حاضرمهم‌ترین مسئله جام جهانی است، زیرا تیم ملی در آستانه حذف شدن است و هر چه بیشتر برای این موضوع هزینه شود ارزش دارد. عملکرد بازیکن در زمین فوتبال محصولی است که حاصل کار مدیریت و مربی است.

کارشناس فوتبال با اشاره به عملکرد کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی ادامه داد: عملکرد آقای کیروش با یک سری بدعت‌ها همراه بود که مورد پسند واقع نشد از جمله این که این سرمربی در ۸ سال زمانی که در ایران حضور داشت تیم ملی ایران هیچ گونه جام دریافت نکرد.

او با اشاره حضور فعال سرمربی فعلی و سابق تیم ملی افزود:همچنین کیروش حضور کمی در میان بازیکنان در ایران داشت و عدم حضور این سرمربی باعث شده که سرمربی فعلی نیز حضورکمی داشته باشد که البته تنها تفاوتی که با سرمربی فعلی دارد این است که ویلموتس از همان ابتدا حضوری در تیم ملی ایران ندارد که سرمربی سابق این گونه نبود. برخی که می‌گویند انتخاب ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی اشتباه بود دلیل برعملکرد قوی کیروش نیست و این سرمربی نیز ضعف داشت.

افاضلی در پایان تصریح کرد: تصمیم راجع به انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی دیگر دیر است و همان زمانی که ویلموتس نامزد سرمربی گری شد، اگر جای فدراسیون بودم موافقت نمی‌کردم.

انتهای پیام/

اظهارات کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص سرمربی تیم ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار