طرح انتقال کشت سبزیجات و صیفی‌جات از فضای باز به محیط گلخانه‌ها در استان مرکزی در حال اجراست.

انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه در استان مرکزیآنجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: به منظور جلوگیری از سرمازدگی، تامین بازار، بهره وری بیشتر و مصرف آب کمتر، مراحل اولیه طرح انتقال کشت سبزی و صیفی جات در استان مرکزی شروع شده و تا پایان سال به مرور به متقاضیان مشاوره خدمات و تسهیلات داده می‌شود.

آنجفی افزود: سیاست وزارتخانه برتغییر الگوی کشت است و با بردن محصولات به کشت گلخانه‌ای مصرف آب به یک دهم کاهش خواهد یافت و تولید محصول ۱۰ برابر می‌شود.

او اضافه کرد: در استان مرکزی بیش از ۱۳ هزار هکتار سبزی صیفی و محصولات جالیزی و ۴۸۰ هکتار محصولات گلخانه‌ای از جنس گل و گیاه زینتی وجود دارد و برای اجرای کشت گلخانه‌ای تاکنون ۱۷۰ هکتار موافقت اصولی و پروانه تاسیس صادر شده است.

اجرای انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه در ۲۵ هکتار استان مرکزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: از این میزان ۲۵ هکتار در زمینه انتقال به محیط گلخانه‌ها به بهره‌برداری رسیده که توانستیم ۱۸۰ لیتر بر ثانیه مصرف آب را کاهش دهیم و در تولید و برداشت محصول افزایش داشته باشیم و با این کار در فصول مختلف از ضرر و زیان محصولات جلوگیری خواهیم کرد.

او در پایان هم از پرداخت تسهیلات با سود ۷ درصد و ۹ درصد با بازپرداخت طولانی مدت خبر داد و از متقاضیان خواست تا به ادارات جهاد کشاورزی شهرستان خود برای این طرح مراجعه کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.