هواشناسی استان مرکزی هفته آینده را همراه با کاهش شدید دمای هوا و احتمال بارش برف و باران پیش بینی کرد.

برف و سرما در راه استان مرکزی / هواشناسی اطلاعیه هشدار صادر کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی با صدور اطلاعیه شماره ۲۱ کاهش شدید دمای هوا و احتمال بارش برف و باران را برای استان پیش بینی کرد.

بر این اساس بررسی آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی نشان دهنده ورود یک سامانه بارشی از مناطق شمال شرق کشور و شمالی شدن جریانات جوی از روز جمعه می‌باشد که ضمن کاهش شدید دمای هوا از اواخر وقت جمعه یا روز شنبه تا روز سه شنبه در برخی از ساعات احتمالا موجب بارش برف و باران و وزش باد در استان خواهد شد.

همچنین با کاهش محسوس دما از روز جمعه تا روز یکشنبه پیش بینی شده دمای روزانه هوا در استان مرکزی بین ۸ تا ۱۰ و دمای شبانه بین ۴ تا ۵ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت و با توجه به احتمال بارش برف بویژه در مناطق سردسیر و یخزدگی احتمال اختلال در تردد جاده‌ها و معابر، دستگاه‌های ذیربط آماده این وضعیت باشند.

با توجه به سرما و احتمال سرمازدگی محصولات باقیمانده زراعی و باغی، برداشت باقیمانده محصولات زراعی و باغی در اسرع وقت و انتقال به انبار‌های استاندارد، تنظیم دمای گلخانه ها، مرغداری ها، گاوداری ها، سالن‌های پرورش قارچ و ... و بیمه محصولات کشاورزی در اسرع وقت و مشورت با کارشناسان جهاد کشاورزی ضروری است.

اقداماتی که باید کشاورزان استان مرکزی در هفته آینده انجام دهند

عرب کارشناس هواشناسی استان مرکزی هم  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: با توجه به ورود سامانه سرد بارشی به استان مرکزی از هفته آینده، کشاورزان و دامپروران زحمتکش استان توصیه‌های مهم زیر را سریعا اعمال کنند

۱. تسریع در برداشت و جمع آوری محصولات به جای مانده در زمین‌های زراعی از جمله سیب زمینی و یونجه

۲. تسریع در کاشت دیم‌های عقب افتاده‌ی پاییزه نظیر گندم و جو

۳. ویژه کشاورزان ساوه و زرندیه (برداشت و انتقال انار به انبار‌های مسقف و سرپوشیده برای جلوگیری و پیشگیری از سرمازگی احتمالی)

۴. ترمیم سقف‌های فرسوده و نصب سیستم‌های گرمایشی گلخانه‌ها با توجه به اُفت شدید دما و بروز یخبندان (بخصوص شهرستان محلات)

۵. به زیر خاک کردن شاخه‌های درخت تاک با استفاده از گونی و پارچه برای جلوگیری از سرمازدگی احتمالی (بخصوص شهرستان خنداب و دشت شراء)

۵. نصب سیستم‌های گرمایشی و تهویه مناسب مرغداری‌های استان با توجه کاهش شدید دما

انتهای پیام / ج

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.