مدیرکل بنیادمسکن گلستان با اشاره به اتمام و تحویل ۲ هزار و ۳۱۹ واحد مسکونی به سیل‌زدگان استان گفت: ۲۵ هزار و ۱۰۰ خانوار سیل‌زده استان نیز تا کنون ۱۲۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض دریافت کرده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،محمدتقی زمانی‌نژاد مدیرکل بنیادمسکن گلستان صبح امروز در بازدید از روند ساخت واحد‌های مسکونی در مناطق سیل‌زده استان گلستان اظهارداشت: برای ساخت واحد‌های مسکونی که در حریم رودخانه واقع و در اثر سیل تخریب شده بودند و یا واحد‌هایی که در حریم میراث فرهنگی قرار داشتند، زمین مناسب تهیه شده است.

او گفت: تفکیک این عرصه‌ها انجام شده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است؛ پیمانکاران نیز به زودی کار ساخت این واحد‌ها را آغاز می‌کنند.

مدیرکل بنیادمسکن استان بیان داشت: تا کنون ۱۴ هزار و ۱۷۶ واحدمسکونی در مناطق سیل‌زده استان تعمیر به پایان رسیده و ساخت ۶ هزار و ۸۲۴ واحد نیز شروع شده است.

او افزود: از ۲۸ هزار و ۴۳۷ مالک خسارت‌دیده‌ای که به بانک‌ها معرفی شده‌اند، قرارداد پرداخت تسهیلات با ۲۶ هزار و ۱۱۱ نفر امضا شد.

زمانی‌نژاد گفت: ۲۵ هزار و ۱۰۰ خانوار سیل‌زده استان نیز تا کنون ۱۲۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض دریافت کرده‌اند.

او ادامه داد: ۲ هزار و ۳۱۹ واحد مسکونی تخریبی نیز مجددا احداث و تحویل مردم شده است.

مدیرکل بنیادمسکن استان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در تلاش هستند تا کمبود مصالح ساختمانی در مناطق سیل‌زده استان برطرف شود، اظهارداشت: خوشبختانه در تأمین سیمان مشکلی نداریم و تا کنون نیز ۳۹ هزار تن سیمان رایگان، اهدایی مقام معظم رهبری بین سیل‌زدگان استان توزیع شد.

او با اشاره به مشارکت برخی موسسه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و ... برای کمک به ساخت واحد‌های مسکونی سیل‌زدگان نیز بیان داشت: در روز‌های اخیر رئیس اتاق بازرگانی تهران بازدید‌هایی از مناطق سیل‌زده استان داشت و قرار شد ۸۰ واحدمسکونی در شهرستان‌های آق‌قلا، گمیشان و روستای برنجوین مینودشت احداث کند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.