بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس در مدارس کشور نیازمند ایمن سازی هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، وزیر آموزش و پرورش امروز در گرگان گفت: برای رفع این مشکل یک هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده و تا کنون ۴۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

محسن حاجی میرزایی همچنین افزود: در تمام مدارسی که مجهز به علمک گاز هستند سیستم گرمایشی بهینه تعبیه شد.

او گفت: ۴۰ درصد مدارس گلستان نیاز به ایمن سازی دارند که نسبت به سطح ایمنی مدارس کشور ۱۰درصد پایین‌تر است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اینکه کار بازسازی همه مدارسی که در سیل اسیب دیده جزئی دیده بودند به پایان رسیده گفت: بیش از ۱۴۰۰ مدرسه در استان‌های سیل زده خسارت دیده بودند و بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و یا نوسازی این مدارس هزینه شده است.

او گفت: در استان گلستان هم ۴۵۴ مدرسه آسیب دیده اند که از این تعداد ۲۴ مدرسه تخریبی اعلام شد و تا کنون عملیات ساخت ۲۰ مدرسه جدید آغاز شده است.
 

کار تعمیر همه مدارس آسیب دیده پایان یافت

 
وزیر آموزش و پرورش گفت: کلاس مناسب برای همه دانش آموزان سیل زده فراهم شده است.

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در آیین بهره برداری از مدارس آسیب دیده از سیل گلستان گفت: تعمیر همه مدارسی که در سیل آسیب دیدند و نیازمند تعمیر بودند، پایان یافت.

محسن حاجی میرزایی افزود: کار ساخت مدارس زیر سه کلاس تمام شد و احداث مدارس با ۳کلاس بیشتر تا پایان امسال و مهر ۱۳۹۹ تمام می‌شود.
حاجی میرزایی گفت: کلاس مناسب برای همه دانش آموزان سیل زده فراهم شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود ۱۰۰هزار معلم برای سال تحصیلی امسال گفت: این کمبود با تاخیر در بازنشستگی معلمان که قانون اجازه می‌داد و بکارگیری یک سوم وقت دیگر بازنشستگان، استفاده از حق التدریسی‌ها و اضافه کاری معلمان رسمی جبران شد.

محسن حاجی میرزایی افزود: آئین نامه تبدیل وضعیت معلمان حق التدریس و مربیان پیش دبستانی در دولت به تصویب رسید و تا پایان برنامه متناسب با نیاز مناطق شناسایی و جذب می‌شوند.

او گفت: ۱۵میلیون و ۱۴۰هزار دانش آموز در ۱۱۰هزار کلاس آموزش می‌بینند.
 
 
انتهای پیام / اس
برچسب ها: آموزش و پرورش ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.