دبیر کار گروه آب و کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: طرح برقی کردن ۶۰۰ حلقه چاه آب مجاز کشاورزی برای نصب الکتروپمپ در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی دبیر کار گروه آب و کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: اولویت ایجاد شبکه‌های برق با بهره مندی از یارانه‌های دولتی مشمول آن دسته از موتور پمپ‌هایی است که دارای بیشترین مصرف سوخت و کمترین خط انتقال هستند.

او، با اشاره به اینکه در این طرح مسیر‌های اصلی منتهی به چاه‌های کشاورزی واجد پروانه بهره برداری معتبر، خطوط انتقال برق آن اجرا می‌شود، ادامه داد: حداکثر فاصله مجاز برای ساخت شبکه ۵۰۰ متر طول بوده که هزینه مسیر مازاد بر آن و خرید ملزومات مورد نیاز به عهده مشترک است.

همتی، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، رعایت مسائل زیست محیطی، توسعه آبیاری تحت فشار، کاهش تردد خودرو‌های ترابری و کاهش هزینه تولید محصولات کشاورزی را از مزایای اجرای این طرح برشمرد.

دبیر کار گروه آب و کشاورزی شهرستان قیروکارزین افزود: شهرستان قیروکارزین با بیش از ۳۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی آبی دارای سه هزار حلقه چاه آب مجاز بوده که تا کنون قریب به هزار و ۲۰۰ حلقه از این چاه‌ها به شبکه برق متصل شده است.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

راه اندازی طرح برقی کردن چاه‌های کشاورزی در قیروکارزین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار