مدیرکل بازاریابی و طراحی محصول شرکت ملی پست گفت: بسته‌های اعتباری پستی به زودی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بابک افروز مدیرکل بازاریابی و طراحی محصول شرکت ملی پست با اشاره به اقدامات و برنامه‌های بازاریابی در راستای توسعه بازار پست، گفت: بسته‌های اعتباری پستی شبیه بسته‌های اعتباری تلفن‌همراه طراحی شده است که با همکاری نمایندگی‌های قبول بخش غیردولتی عرضه می‌شود و خدمات پستی پیشتاز و سفارشی را برای مشتریانی که دارای مرسولات انبوه هستند مانند فروشگاه‌های اینترنتی و کسبه مجتمع‌های تجاری، ارایه می‌دهد.

مدیرکل بازاریابی و طراحی محصول شرکت ملی پست به موضوع اصلاح نرخ‌نامه خدمات پستی اشاره کرد و اظهار داشت: براساس نتایج به دست آمده از تحقیقات بازار و تحلیل رقبا، به این نتیجه رسیدیم که نرخ خدمات با رعایت الگوی حاکم بر بازار و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شبکه پستی اصلاح شود. به همین دلیل نرخ خدمات مرسولات برون شهری به دو سطح استان‌های همجوار و غیرهمجوار تقسیم‌بندی و هر سرویس نیز براساس تقاضا و کشش بازار، نرخ‌گذاری شد.  

به گفته او، در این اصلاح نرخ‌ها، کمترین افزایش نرخ در مرسولات درون استانی و بیشترین آن در مرسولات برون استانی غیرهمجوار لحاظ شد و نرخ مرسولات ویژه نیز بدون تغییر باقی ماند.

او با اشاره به تغییر سیاست‌ها در خصوص اصلاح نرخ‌های پستی، افزود: امسال افزایش نرخ نه تنها منجر به کاهش ترافیک نشد، بلکه در ماه‌های اخیر ترافیک مرسولات روند منطقی داشته است.

به گفته او، شرکت ملی پست ۱۱ هزار قرارداد همکاری با سازمان‌ها، شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و سایر بخش‌ها دارد که از این تعداد، بیش از ۷۰ قرارداد به دلیل رعایت نکردن میانگین نرخ جابه‌جایی هر مرسوله در سال ۹۸ و برمبنای نتایج حاصل از بررسی‌های تیم اقتصادی بازاریابی، زیان ده و آسیب‌رسان به شبکه شناسایی و با کمک و همکاری مدیران اجرایی کشور، حذف شد.

افروز از بخش‌بندی بازار پست استان‌ها نیز به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های بازاریابی یاد کرد و اظهار داشت: براین اساس، در شیوه جدید توسعه خدمات پستی، بازار‌های مغفول مانده در هر استان در اولویت فعالیت‌های بازاریابی آن استان قرار گرفت و بخش‌هایی که ضرورتی به حضور پست نبود، حذف شد.

بابک افروز در پایان با توجه به تامین رضایت‌مندی و نگهداشت مشتریان عمده افزود: واحد CRM یا مدیریت ارتباط مشتریان طرف قرارداد به زودی در اداره کل بازاریابی راه‌اندازی می‌شود که از جمله مهمترین فعالیت‌های آن، نظرسنجی از مشتریان پس از دریافت خدمات و نیازسنجی از آنان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار