مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در اجلاس استانی نماز و مدرسه گفت: در ٩٧ درصد از مدارس استان نماز جماعت اقامه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، خیراله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان در پنجمین اجلاس استانی نماز و مدرسه با بیان اینکه در ٩٧ درصد مدارس نماز جماعت اقامه می‌شود، افزود: ٧٠ درصد از مدارس از حضور ائمه جماعت محروم اند.

رحمانی افزود: از مجموع هزار و ۲۳۳ مدرسه استان، ۱۲۳ مدرسه فاقد نمازخانه هستند.

او اضافه کرد: آینده سعادتمند در گرو مدرسه سالم است و برای داشتن دانش آموزان مومن و مسئولیت پذیر، باید به نماز و مدرسه توجه ویژه کنیم.

استاندار هم گفت: ترویج نماز در بین کودکان و نوجوانان، نوعی سرمایه گذاری در آموزش و پرورش است.

هدایت اله جمالی پور افزود: جامعه سالم در گرو آموزش و پرورش سالم است؛ همچنین مدرسه و مسجد در کنار هم دو کانون برای اصلاح جامعه هستند که باید تقویت شوند.

او بر فراهم کردن امکانات اقامه نماز در مدارس هم تاکید کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان هم در این مراسم گفت: این اجلاس در تمام شهرستان‌های استان برگزار شده است و همچنین در تمام مدارس نشست مدیران و معلمان با محور نماز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سید قریش موسوی با اشاره به برگزاری ٢٠٠ نشست با دانش آموزان و ١٠٠ نشست با والدین افزود: تلاش می‌کنیم موضوعات اجلاس نماز در روستا‌ها هم مطرح شود.

او با تاکید بر ضرورت رفع کمبود نمازخانه در مدارس هم گفت: ٢٠٠ مدرسه در استان نمازخانه ندارند و مسئولان آموزش و پرورش باید برای این موضوع چاره اندیشی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین هم در این مراسم گفت: نماز، شالوده جامعه را می‌سازد و همه ابعاد دین و اجتماع، به این ستون استوار است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: اگر می‌خواهیم فرزندان امیدوار و بانشاط داشته باشیم، باید بدانیم این امر بر پایه اقامه نماز امکانپذیر است.

در پایان این مراسم از فرهنگیان فعال در اقامه نماز تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

٧٠ درصد از مدارس از حضور ائمه جماعت محروم اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.