رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین از اطعام ۳ میلیون و اسکان ۵۰۰ هزار زائر اربعین در موکب‌های قزوین خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حامد کبودوند رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: با برپایی ۸۵ موکب توسط استان بیش از ۳ میلیون وعده غذایی توزیع و ۵۰۰ هزار نفر از زائران اسکان داده شدند.

او گفت: در مدت ۱۱ روز برپایی موکب‌ها در استان قزوین ۳۲۹ هزار و ۵۰۰ وعده غذایی و ۳ هزار و ۱۵۰ نفر خواب اسکان صورت گرفت.
کبودوند بیان کرد: در این مدت ۵ هزار و ۶۰۰ ویزیت رایگان برای زائران انجام شد و ۱۰۰ کار درمان دندانپزشکی صورت گرفت و ۹۰۰ میلیون تومان خدمات پزشکی داده شد.

او اظهارداشت: ۴۵ مبلغ فرهنگی با حضور در موکب‌ها به سوالات شرعی زائران پاسخ دادند و نماز جماعت برپا کردند و دو گروه سرود بیش از ۳۰ نوبت اجرا داشتند و برپایی نمایشگاه عکس اربعین، برپایی موکب بین المللی از سوی طلاب و دانشجویان، در موکب طریق الحسین و خدمات رسانی به ۵ زبان دنیا، برپایی مهد کودک حسینی در ۷ موکب، اجرای ۱۲۰ ساعت برنامه فرهنگی و پوشش تلویزیونی مراسم و انعکاس خبر‌ها در خبرگزاری‌های استان از دیگر کار‌های انجام شده است.

کبودوند افزود: امسال ۸۵ موکب ثبت شد و ۴۵ پروانه برای موکب داران صادر شد و ۶ قرارگاه در مناطقی از ایران و عراق تشکیل شد.

او اظهارداشت: قرارگاه ایران با پوشش قزوین، آوج و مرز مهران، خارج از کشور شامل قرارگاه نجف، طریق الحسین، قرارگاه کربلا، مسیب و سامرا زمینه ارائه ۵ نوع خدمت اسکان، پذیرایی، خدمات پزشکی، امور فرهنگی و دسته عزاداری مهیا شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یادآورشد: تعهد قزوین از دهم تا ۲۱ صفر بود که خدمات ارائه شده در این ایام بی نظیر بود.

انتهای پیام/ک

بیش از ۳ میلیون وعده غذایی توزیع و ۵۰۰ هزار نفر از زائران اسکان داده شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار