مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز به کار بیمه محصولات پائیزه در مرودشت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به آغاز به کار بیمه محصولات پائیزه در مرودشت اظهار کرد: کشاورزان و باغداران می‌توانند تا پایان آذر ماه به دفاتر شرکت‌های بیمه‌ای نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

او افزود: محصولات زراعی گندم، جو، کلزا، چغندر قند، کینوا و کلیه محصولات باغی به جز مرکبات و نخیلات، تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

رحیمی با اشاره به اینکه گندم بیشترین سهم بیمه را در بین محصولات زراعی به خود اختصاص می‌دهد، تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به اتمام کشت محصولات شتوی تاکنون فقط سطحی معادل ۵۹۰ هکتار محصولات زراعی که شامل گندم، جو و کلزا در شهرستان بیمه شده که نسبت به پارسال سطح بسیار پایینی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت به بیان سطوح بیمه شده سال گذشته شهرستان پرداخت و افزود: گندم آبی سال گذشته شهرستان ۱۸ هزار چهارصد هکتار، گندم دیم ۵۸۰ هکتار، جو آبی ۶ هزار  هکتار، جو دیم ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار و کلزا ۱۱۰ هکتار بوده که نظارت بر مزارع بیمه شده بوسیله ناظران و ارزیاب‌های بیمه در ۶ مرحله از زمان کاشت تا برداشت محصول صورت گرفته است.

او با بیان اینکه علاوه بر محصولات باغی و زراعی، انواع دام سبک و سنگین نیز در تمام ایام سال قابل بیمه هستند، تصریح کرد: بیماری‌های مورد حمایت بیمه از جمله تب برفکی دام‌ها که با پرداخت مبلغ ۴۵ هزارتومان حق بیمه مبلغ ۱۶ میلیون تومان به عنوان غرامت به بیمه شده گان تعلق می‌گیرد.

این مقام مسئول، پرداخت نکردن به موقع غرامت به خسارت دیدگان و مبلغ پایین غرامت را از جمله عوامل استقبال نکردن بهره برداران جهت بیمه کردن محصولات کشاورزی دانست.

او در ادامه در خصوص بیمه باغات مطالبی را بیان کرد و یادآور شد: باغات انار و پسته که تحت پوشش بیمه قرار داشته باشند خسارت‌های آفتاب سوختگی و ترکیدگی در باغات انار و خسارت سرمازدگی سیل، طوفان و تگرگ نیز در باغات پسته شامل پرداخت غرامت می‌شوند.

انتهای پیام/

بیمه محصولات کشاورزی در مرودشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار