رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: نشاسته پلیمری توسط جهاد دانشگاهی اردبیل تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل امروز در دیدار با فرماندار اردبیل گفت: استان اردبیل در زمینه‌های گردشگری و کشاورزی قابلیت‌های فراوانی دارد که جهاد دانشگاهی استان، این ظرفیت‌ها را شناسایی و وارد عمل شده است.

او به دستیابی جهاد دانشگاهی به فناوری تولید نشاسته سبز با استفاده از دورریز سیب‌زمینی که در صنعت نفت کاربرد دارد، اشاره و تصریح کرد: این نهاد می‌تواند با بهره‌مندی از این فناوری و راه‌اندازی پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته پلیمری می‌تواند بخشی از نیاز کشور به این محصول وارداتی را تامین و به اقتصاد استان کمک کند.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به سیاست ایجاد سالانه ۲۰ هزار شغل در استان اردبیل، با ایجاد کارخانه تولید نشاسته سبز در اردبیل برای ۴۴ نفر در فاز اول فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

اوچی اردبیلی ایجاد پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته پلیمری با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تن را از برنامه‌های اولویت‌دار جهاد دانشگاهی اردبیل عنوان و تصریح کرد: در استان اردبیل ۷۵۰ هزار تن سیب‌زمینی تولید می‌شود که ۲۵۰ هزار تن آن درجه سه و غیرقابل استفاده است که می‌توان از آن برای تولید نشانسته پلیمری در صنعت حفاری استفاده کرد.

انتهای پیام/ع

استان اردبیل در زمینه‌های گردشگری و کشاورزی قابلیت‌های فراوانی دارد

 

برچسب ها: گردشگری ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.