شهردار تهران گفت: لایحه حمایت از نوآوری تنظیم شده و به زودی برای تصویب به شورای شهر ارسال می‌کنیم.

امضاء دو تفاهم‌نامه بین شهرداری و معاونت علمی ریاست جمهوری/ حناچی: لایحه حمایت از نوآوری تنظیم شده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین یکدیگر امضاء کردند.

پیروز حناچی شهردار تهران با بیان اینکه امروز ۲ توافق نامه امضاء شد، گفت: یک مورد مربوط به امکان برقی کردن موتور‌های دوچرخ و خودرو‌های پیشرفته و توافق دیگر هم درمورد ایجاد یک مرکز علمی برای این کار بود.

حناچی با بیان اینکه تمرکز ما برای موتور‌های برقی است و سپس برای خودرو‌های برقی و اتوبوس‌های برقی برنامه‌ریزی خواهیم کرد، گفت: ۱۰ درصد آلودگی تهران مربوط به موتور‌های دوچرخ کاربراتوری است و این روز‌ها که هوا آلوده‌تر شده خیلی بیشتر از قبل آن‌ها تست می‌شوند که البته علی‌رغم مصوبات موجود کنترل دقیقی روی آن‌ها نداریم.

او افزود: در درجه اول تلاش می‌کنیم کارخانه‌هایی که موتور دوچرخ تولید می‌کنند را تشویق به برقی کردن آن ها کنیم.

شهردار تهران در خصوص ایجاد مرکز نوآوری، اظهار کرد: در این توافق نامه برای ایجاد مرکز نوآوری شهر تهران مطالعه می‌شود که تاکنون مناطقی را به صورت آزمایشی انتخاب کردیم تا در آن‌ها مرکز نوآوری فعال شود.


بیشتر بخوانید: راه‌اندازی مرکز «نوآوری و شتاب هلال ایران» با همت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری


حناچی خاطرنشان کرد: با همکاری که با معاونت علمی ریاست جمهوری خواهیم داشت، تلاش می‌کنیم بخشی از مشکلات شهر را به کمک جوانان حل کنیم.

او یادآوری کرد: لایحه حمایت از مراکز نوآوری تنظیم شده که به زودی برای تصویب به شورای شهر ارسال می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار