امام جمعه قزوین گفت: یکی از وظایفی که دولت مردان بر عهده دارند این است که به فکر معیشت مردم باشند و در ایجاد اشتغال جدی باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: یکی از وظایفی که دولت مردان بر عهده دارند این است که به فکر معیشت مردم باشند و در ایجاد اشتغال جدی باشند، اگرچه تلاش‌هایی صورت می‌گیرد، اما تلاش‌های فعلی کافی نیست و مردم نیازمند شغل هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: مردم ما غیرت دارند، عاقل هستند، کرامت دارند، آماده انجام کار هستند و اگر زمینه برایشان فراهم کنیم، تولید کنندگان توانمندی هستند و جوانان دانشمند ما در عرصه‌های تولید نیز پیشگام خواهند شد.

او یادآور شد: امام خمینی (ره) فرمودند عبادتی بالاتر از خدمت به محرومان وجود ندارد و رهبر معظم انقلاب تأکید کردند مهمترین وظیفه نظام جمهوری اسلامی کوشش برای رفع فقر و محرومیت در جامعه و حمایت از طبقات مستضعف و محروم است و بنده معتقدم علاج مشکلات کشور، ترویج تولد داخلی در بخش‌های مختلف است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: برخی گفتند با مذاکره و برجام چرخه کارخانه‌ها و سانتریفیوژ‌ها به چرخش در می‌آید، اما همه دیدیم که خیانت‌ها شد و امروز لازم است از کار‌های خود دست بردارند و مردم را جدی بگیرند و سرمایه‌های طبیعی و انسانی را مورد توجه قرار دهند.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: جامعه جوان ما در کار و تلاش بسیار توانمند هستند و تخصص بسیار بالایی دارند و دولت باید از خام فروشی دست بردارد و با مبارزه علیه رانت و اختلاس، تمام قد به میدان تولید ملی بیاید و آن زمان است که دیگر گرانی و فقر دیده نمی‌شود و بهانه‌ای در دست دشمنان برای آشوب و جنگ قرار نمی‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به حضور با بصیرت و نجیبانه مردم در خیابان‌ها و حمایت از رهبری و نظام، اظهار کرد: مردم در شهر قزوین و شهر‌های اطراف استان و کشور نشان دادند که ما در مقابل دشمنان ملتی یکپارچه هستیم و اجازه نمی‌دهیم اشرار با آتش زدن بانک‌ها و مراکز تجاری، نظم و امنیت کشور را برهم بزنند.

امام جمعه قزوین با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: باید کسانی انتخاب شوند که صرفاً به فکر اطرافیان خود نباشند و به فکر همه مردم و اقتدار نظام باشند و در مقابل خائنین جدیت داشته باشند.

تخلف سعودی‌ها و نفوذ اشرار به روابط ایران و عراق آسیبی نمی‌زند

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه گفت: جا دارد این گستاخی رژیم خود فروخته سعودی و خدمتی که به صهیونیست ها، آمریکایی‌ها و جسارتی که به شهر مقدس نجف و کنسولگری جمهوری اسلامی می‌کنند با پاسخ قاطع همراه شود.

او افزود: امام علی (ع) می‌فرمایند سنگ از هر جا به سمت تو آمد، محکم به همان جا برگردان و تجربه نیز نشان می‌دهد سعودی‌ها هر گاه سیلی محکمی می‌خورند، آرام می‌شوند هر چه سیلی محکم‌تر باشد، آرامش آن‌ها بیشتر می‌شود و ملت انتظار دارد این سیلی هرچه زودتر به صورت آن‌ها نواخته شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: تعرض به کنسولگری ایران در نجف اشرف هر کسی را ناراحت می‌کند، اما این اتفاق سکه‌ای است دو رو که باید روی دیگر آن نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان  ادامه داد: آن روی دیگر سکه این است که اگر جمهوری اسلامی در جهان اسلام و دنیای مستضعفان هیچ تأثیری نداشت، کسی با ما کاری نداشت؛ وقتی اثر جمهوری اسلامی را می‌بینند و پیشرفت و قدرت روزافزون آن را تماشا می‌کنند، مجبور هستند دست به هر اقدامی بزنند.

او با تأکید بر اینکه این اتفاقات تحکیم بین ملت‌های ایران و عراق را جدی‌تر می‌کند، گفت: وزیر امور خارجه عراق از جمهوری اسلامی ایران بخاطر تخلف سعودی‌ها و نفوذ اشرار غذرخواهی کرد و بر برادری خود تأکید می‌کند.

خطیب نماز جمعه  افزود: این اتفاقات باعث نمی‌شود که محبت بین مردم ایران و عراق از میان برود بلکه هر روز این محبت‌ها تقویت می‌شود چرا که هر دو ملت می‌دانند کسانی که تلاش می‌کنند بر روابط دو ملت آسیب وارد کنند، از جنس داعشی‌ها هستند، همان داعشی که با اراده رهبر فرزانه انقلاب خاموش شد.

مبارزات فلسطینی‌ها پس از پیروزی انقلاب جان تازه‌ای گرفت

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به طرح سازمان ملل برای تقسیم فلسطین به دو منطقه عربی و یهودی در سال ۱۹۴۷، اظهار کرد: سازمان مللی که باید مدافع حقوق ملت‌ها باشد، مدافع حقوق یهودی‌ها و صهیونیست‌ها شد و در همان سال روز جهانی فلسطین و همبستگی مردم دنیا با ملت فلسطین مطرح شد.

خطیب جمعه قزوین افزود: این طرح‌ها در آن زمان شعار بود، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و اینکه امام خمینی (ره) فرمودند این غده سرطانی باید از پیکره اسلام محو شود و رهبری فرمودند اگر اسرائیل غلطی کند تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم، شرایط فرق کرد و فلسطینی‌ها جان تازه‌ای در مبارزات گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه پیروان سایر ادیان شیعیان را باید با حسن خلق بشناسند، تصریح کرد: زمانی مردم بخش‌هایی از اروپا، نشان کالا‌های مسلمان‌ها را بر اقلام خود نصب می‌کردند تا آن‌ها را به فروش برسانند چرا که محصولات مسلمانان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بود و امروز هم باید تلاش کنیم تا خودمان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: امروز هم سالم‌ترین انسان‌های عالم مسلمانان هستند، اما خیلی بیشتر از آنچه که هست می‌توانیم در اخلاق، رفتار و بیان صادقانه خودمان را ارتقا دهیم.

او به سالروز آغاز عملیات طریق القدس اشاره کرد و افزود: این عملیات باعث آزادسازی بستان شد و زمینه را برای عملیات‌های بزرگ‌تر فراهم کرد و امروز شاهدیم در مقاومت اسلامی به پیشرفت‌های بسیار زیادی دست یافته ایم و جبهه مقاومت بسیار گسترش پیدا کرده است.

امام جمعه قزوین در پایان سالروز شهادت آیت‌الله مدرس به دستور رضا خان و سالروز شهادت شهید شهریاری را نیز تسلیت گفت.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار