مظاهریان گفت: دخالت شهروندان در مدیریت شهری می‌تواند پتانسیلی مضاعف برای حرکت مدیریت به سوی ارتقای بهره‌وری ایجاد کند.

حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح کارآیی برگزاری همایش‌هایی با موضوع بهره‌وری مدیریت شهری، گفت: اعتقاد من این است که در حوزه بهره‌وری باید تلاش کنیم تا شهرنشین به یک شهروند بدل شود.

معاون معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران افزود: دخالت شهروندان در مدیریت شهری می‌تواند پتانسیلی مضاعف برای حرکت مدیریت به سوی ارتقای بهره‌وری ایجاد کند، اما باید به این نکته توجه کرد که حرکت جهت ارتقای بهره‌وری حرکت دو سویه است و  ما در مدیریت شهری به این سمت حرکت می‌کنیم، اما امروز آمار دقیقی ندارم که بگویم تا چه میزان پیشرفت داشتیم.

او با تأکید بر اینکه باید اعتقاد‌های ما به باور تبدیل شود، ادامه داد: همان‌گونه که مردم از مدیریت شهری انتظارهایی دارند، باید قبول کنیم که مدیریت شهری نیز از مردم انتظاراتی دارد و این انتظار وظایفی بر دوش شهروندان می‌گذارد.


بیشتر بخوانید: بهره‌وری در شهر و روستا و منابع انسانی دو محور اصلی بهره‌وری در مدیریت شهری 


معاون برنامه ریزی شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهروند بودن شایستگی می‌خواهد، گفت: شهروند فردی است که به خیر عمومی توجه می‌کند و این فرد شایستگی زندگی شهروندی را دارد.

مظاهریان تأکید کرد: برای رسیدن و ارتقای بهره‌وری نیاز به رهبری با علم داریم و این رهبر است که روح را به جامعه تزریق می‌کند و اگر مدیریت شهری و شهروندان هر دو در کنار یکدیگر جایگاه خود را بشناسند، آنگاه می‌توانیم با حرکتی دو سویه به سمت ارتقای بهره‌وری حرکت کنیم.

انتهای پیام/

شهروند فردی است که به خیر جامعه می اندیشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار