صافی: مسابقات انتخابی‌ برای کسب سهمیه کاراته المپیک سخت است

کارشناس کاراته گفت: موضوع بازی‌های انتخابی‌ برای کسب سهمیه کاراته المپیک سخت است و رقابت فشرده‌ای بین ورزشکاران وجود دارد.

صافی: انتخابی‌های کاراته برای کسب سهمیه المپیک دشوار است

احمد صافی کارشناس کاراته در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: بحث شرایط کاراته در دنیا برای صعود به مسابقات المپیک به گونه‌ای است که ورزشکاران باید مسابقات انتخابی‌های سختی را پشت سر بگذارند و در این میان شاهد رقابت‌ فشرده‌ای هستیم. تا اینجای کار ملی پوشان ما در ۲ وزن بانوان و آقایان شانس مسلم برای کسب سهمیه هستند.

او تصریح کرد: در حال حاضر شرایط تیم ملی خوب است، اما اگر در مسابقات آینده لغزشی داشته باشیم تمام این معادلات به هم می‌خورند. ملی پوشان نیاز به حمایت دارند و باید هوشیارانه این راه را طی کنند. پنج کاراته وان آینده تعیین می‌کند که چه کسانی به توکیو راه می‌یابند. ایران یکی از شانس‌های مسلم برای حضور در المپیک است.


بیشتر بخوانید: یک ایرانی داور المپیک ۲۰۲۰ شد


صافی افزود: مسابقات کاراته وان برای کسب سهمیه باعث شده است که ورزشکاران دچار آسیب دیدگی‌ و خستگی‌ شوند، اما این شرایط برای تمام دنیا یکسان است. در بخش بانوان حمیده عباسعلی، طراوت خاکسار و سارا بهمنیار می‌توانند امید‌ ما برای کسب سهمیه المپیک باشند.

کارشناس کاراته در ادامه گفت: وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون کاراته باید همچنان از نظر مالی و فنی بازیکنان را حمایت کنند تا آن‌ها با خیال آسوده راهشان را ادامه دهند. ما باید قبل از مسابقات سال آینده در کشور فرانسه چهار سهمیه بگیریم.

صافی تصریح کرد: سوپرلیگ کشور ما جزو معدود‌ترین و قدیمی‌ترین لیگ‌های کاراته در دنیا است و از نکات مثبت آن هم پیشرفت جوانان در کنار ملی پوشان است. انگیزه بازیکنان جوان در اثر رقابت با ملی پوشان بالاتر می‌رود و پیشرفت بیشتری هم برای آن‌ها حاصل می‌شود.

او افزود: به ورزش‌های انفرادی در کشور ما توجه کمتری می‌شود و باشگاه‌هایی محدودی هستند که پرداخت مالی به ورزشکارانشان دارند. متاسفانه گاهی به خاطر پیگیری نکردن مسئولان شاهد این موضوع بوده ایم که حامیان مالی جذب لیگ کاراته نمی‌شوند و تمایلی برای حمایت از کاراته ندارند. ورزش ابزاری برای مطرح شدن کشور ایران در جوامع بین المللی است. ورزش باید با استفاده از کارشناسان مطلع مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فدراسیون کاراته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار