سرمربی تیم ملی کاراته گفت: کاراته کاران برای کسب سهمیه المپیک مسیر دشواری را پیش رو دارند و فقط ۱۰ ورزشکار از تمام دنیا جواز حضور در این مسابقات را به دست می‌آورند.

هروی: مسیر دشواری برای کسب سهمیه پیش روی کاراته کاران است

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته گفت: تیم ملی خودش را برای حضور در لیگ جهانی اسپانیا آماده می‌کند که هفتمین مرحله از کاراته وان‌های جهانی است که در تاریخ هشت تا ۱۰ آذر ماه به میزبانی شهر مادرید در کشور اسپانیا برگزار می‌شود. پس از برگزاری این مسابقه تقویم رقابت‌های سال ۲۰۱۹ به پایان می‌رسد و کاراته کا‌های ما باید خودشان را برای مسابقات جدید و تقویم سال آینده که در دی ماه برگزار می‌شود آماده کنند.

او تصریح کرد: پنج مسابقه در سال ۲۰۲۰ برای ملی پوشان کاراته ما وجود دارد که می‌توانند با بالا بردن رنکینگ خود سهمیه المپیک را کسب کنند، این پنج مسابقه به میزبانی کشور‌های شیلی، فرانسه، امارات متحده عربی، اتریشو مراکش برگزار خواهد شد. پس از این مسابقات تکلیف بازیکنانی که کسب سهمیه کردند مشخص می‌شود.


بیشتر بخوانید: یک ایرانی داور المپیک ۲۰۲۰ شد


هروی افزود: اگر بازیکنی نتواند از طریق رنکینگ المپیکی کسب سهمیه کند باید در اردیبهشت ماه سال ۹۹ از طریق مسابقات فرانسه پاریس آخرین شانسش را امتحان کند که در سه وزن المپیکی برگزار می‌شود و نفرات اول تا سوم هر وزن شانس حضور در رقابت‌ها را پیدا می‌کنند.

سرمربی تیم ملی کاراته در ادامه گفت: شرایط ما برای رسیدن به المپیک دشوار است به این دلیل که در هر وزن تنها ۲ نفر از طریق رنکینگ به مسابقات ۲۰۲۰ توکیو راه می‌یابند و به همین خاطر رقابت سختی بین کاراته کا‌ها وجود دارد، در مجموع ۱۰ ورزشکار از تمام دنیا می‌توانند سهمیه کسب کنند.

هروی تصریح کرد: شرایط کاراته ایران خوب است و ما در ۲ وزن شانس زیادی برای حضور در المپیک داریم. هدف اول ما این است که با سهمیه کامل خودمان را به توکیو برسانیم تا در آنجا مدال‌های خوش رنگی برای تیم ملی کشور ما بدست آید و امیدوارم در این پنج ماه باقی مانده حمایت‌ها از جامعه کاراته برداشته نشود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فدراسیون کاراته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار