طرح ملی داناب با برگزاری کارگاه آموزشی برای نمایندگان مناطق آموزش و پرورش فارس آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد اسماعیلی معاون متوسطه آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه طرح دانش آموزی نجات آب با برگزاری کارگاه آموزشی برای نمایندگان مناطق آموزش و پرورش فارس آغاز شد، گفت: در یک گارگاه آموزشی، مدیران گروه علوم تجربی به عنوان سفیران آموزش و پرورش در مدارس با مسائل و چالش‌های آب در استان آشنا می‌شوند و موارد مطرح شده را در قالب برنامه‌های آموزشی و مسابقات فرهنگی به دانش آموزان منتقل می‌کنند.

او با بیان اینکه طرح داناب با هدف فرهنگ سازی و ارتقا آگاهی عمومی آینده سازان کشور در زمینه مشارکت در مدیریت مصرف آب اجرا شده است، افزود: امسال با اجرای این طرح ۱۷۰ دانش آموز متوسطه اول استان راهکار‌های مصرف بهینه آب را فرا خواهند گرفت.

کرامت الله کریمی مزیدی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان فارس نیز گفت: فارس یکی از استان‌های بحرانی کشور در زمینه آب است و اجرای برنامه‌های مدیریت و تعادل بخشی منابع آب در استان بسیار ضروری است.

او افزود: استان فارس با بیش از ۸ و 3 دهم میلیارد مترمکعب مصرف آب از بیش از ۹۵ هزار منبع آبی، سالانه با کسری ۷۵۰ میلیون مترمکعبی آب روبرو است.

کریمی مزیدی با بیان اینکه میانگین بلند مدت ۵۰ ساله بارش در استان حدود ۳۰۵ میلیمتر بوده است، اظهار کرد: این رقم در ۱۱ سال گذشته به جز سال آبی پارسال که میانگین بارش ۳۶۰ میلیمتر بود، محقق نشده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان فارس تصریح کرد: یکی از راه‌های تعادل بخشی بین منابع تغذیه و مصرف آب در استان، پرکردن چاه‌های غیر مجاز است.

او ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ هزار و ۷۹۴ حلقه چاه غیر مجاز در استان فارس وجود دارد که در نوبت اجرای احکام قضایی برای اجرای طرح تعادل بخشی و پر کردن قرار دارند.

کریمی مزیدی افزود: از سال ۹۳ تا کنون بیش از ۱۲ هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان فارس پر شده است و تا پایان سال این تعداد به یک هزار و ۴۰۰ حلقه خواهد رسید.

انتهای پیام/

برگزاری کارگاه آموزشی برای نمایندگان مناطق آموزش و پرورش فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار