مانور زلزله و ایمنی روز چهارشنبه به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله در دبیرستان دخترانه بوعلی بروجرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مانور زلزله و ایمنی روز چهارشنبه به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله در دبیرستان دخترانه بوعلی بروجرد برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد در حاشیه این مانور در جمع خبرنگاران گفت: در این مانور دانش آموزان با امداد و نجات، حمل مصدوم، اطفای حریق، خروج اضطراری و پناه گیری آشنا می‌شوند.

محمد کرمی افزود: مردم با توجه به زلزله خیز بودن این شهرستان باید همیشه برای مقابله با زلزله آمادگی کافی داشته باشند و با امداد و نجات و مقابله با حوادث طبیعی آشنا شوند.

او با اشاره به برگزاری مانور آمادگی در برابر زلزله طی سال‌های اخیر در مدارس بروجرد اظهارداشت: دانش آموزان در این مانور پس از یادگیری آموزش‌های لازم، آن‌ها را به خانواده‌ها و جامعه منتقل می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد بیان کرد: مانور زلزله و ایمنی به دلیل انجام عملیات‌های عملی برای دانش آموزان مهیج است.

کرمی یادآور شد: دانش آموزان و کودکان هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه به ویژه زلزله آسیب پذیرترین قشر هستند، لذا در این مانور بر نحوه پناه گیری و خروج اضطراری درست آن‌ها تمرکز بیشتری شده است.

او ادامه داد: نقاط خطر مدارس با اجرای مانور‌ها شناسایی می‌شوند و در‌های ورود و خروج، پنجره ها، لوازم گرمایشی و نوع سازه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: کم کردن تلفات در حوادث غیرمترقبه، آمادگی نیرو‌های امدادی و هماهنگی بیشتر بین ادارات امدادگر از اهداف برگزاری مانور زلزله و ایمنی است.

در این مانور که با همکاری هلال احمر بروجرد، آتش نشانی و اورژانس برگزار شد، دانش آموزان پناه گیری در محیط‌های بسته و باز، اطفای حریق و حمل درست مصدوم را آموزش دیدند.

انتهای پیام/ر

مانور ایمنی و زلزله در بروجرد

 

برچسب ها: هلال احمر ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار