مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر از توزیع شیر رایگان در مدارس استان بوشهراز امروز داد.

شیر رایگان در مدارس استان بوشهر توزیع شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیمراد کرمی با بیان اینکه شیر به عنوان یک تغذیه سالم باید مورد توجه و ترویج باشد بیان کرد: این آیین نمادین به منظور ترویج فرهنگ استفاده از شیر در سبد غذایی خانواده‌ها و دانش آموزان است.

او با اشاره به اینکه مناطق کم برخوردار کشور از سهمیه شیر مدارس برخوردار شده اند افزود: ۹ استان کشور از سهمیه شیر رایگان بهره مند می‌شوند که استان بوشهر نیز یکی از این استان‌ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: همه دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول دولتی و غیردولتی و همچنین پیش دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی جامعه هدف این طرح خواهند بود و همکاران فرهنگی این دوره‌های تحصیلی نیز از شیر رایگان مدارس بهره مند می‌شوند.

کرمی تصریح کرد: در استان بوشهر نیز بیش از ۱۸۱ هزار نفر دانش آموز و همچنین ۱۱ هزار همکار فرهنگی تحت پوشش شیر رایگان در مدارس قرار می‌گیرند.

او به شیوه توزیع هفته‌ای شیر در مدارس اشاره کرد و یادآور شد: شیر رایگان مدارس تا پایان سال تحصیلی جاری، هفته‌ای ۲ تا ۳ نوبت در قالب ۶۰ وعده غذایی در بین دانش آموزان توزیع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز طرح است گفت: شرکت تولیدکننده شیر توسط اتحادیه صنایع لبنی و وزارت صمت با توجه به توان تولید کارخانه انتخاب خواهد شد و آموزش و پرورش نیز وظیفه نظارت بر روند اجرای طرح شیر مدارس را دارد.

کرمی خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: برای داشتن تنی سالم و پرتوان از نعمت خدادادی شیر که حاوی انواع مختلف ویتامین‌ها است استفاده شود تا با داشتن جسمی سالم آینده سالم و روشنی برای خود ترسیم کنید.

انتهای پیام/م

استان بوشهر از سهمیه شیر رایگان بهره مند شد

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۶ دی ۱۳۹۸
سلام مگه روستاها و شهرهای کوچک بوشهر جز بوشهر نیستن که شیر توضیح نمیشود.