رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۵۷۰ هکتار از اراضی استان به کشت گلخانه‌ای اختصاص یافت که ۳۸۰ هکتار آن به گل و گیاهان زینتی تخصیص داده شد.

کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تولید محصول خارج از فصل برای کنترل بازار، قیمت‌ها و سود کشاورزی از مزایای کشت گلخانه‌ای است که یک فعالیت اقتصادی و درآمدزا تلقی می‌شود.

او با بیان اینکه ۵۷۰ هکتار از اراضی استان به کشت گلخانه‌ای اختصاص یافت که ۳۸۰ هکتار آن به گل و گیاهان زینتی تخصیص داده شد افزود: کشت گلخانه‌ای با محیط زیست سازگار است و ارتقا راندمان در بخش کشاورزی را ایجاد می‌کند.

چنگلوایی بیان داشت: ۱۹۰ هکتار از گلخانه‌های استان به محصولات کشاورزی مانند سبری و صیفی اختصاص دارد و برای افزایش این کار ما ۲۰۰ هکتار زمین در نظر گرفتیم که تا کنونبرای ۱۲۵ هکتار درخواست داشتیم و همچنین معادل ۳۵۰ میلیارد تومان وام به این متقاضیان اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: توجه ویژه‌ای به توسعه گلخانه‌ها در سطح استان انجام شد واگذاری زمین به متقاضیان نیز محدودیتی ندارد.

این مقام مسئول در خصوص صدور مجوز برای کشت گلخانه‌ای گفت: برای صدور مجوز و ارائه تسهیلات کم بهره محدودیتی وجود ندارد.

انتهای پیام/م

ترویج کشت گلخانه ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.