معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: ۱۴ هزار و ۲۲۶ نفر برای حمایت از ایتام با این نهاد ارتباط دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فرزاد فرهادی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گفت: در حال حاضر هزار و ۶۱۴ یتیم تحت حمایت این نهاد هستند که برای کمک به آن‌ها ۱۴ هزار و ۲۲۶ حامی با این نهاد ارتباط دارند.

فرهادی افزود: بیشترین تعداد ایتام در استان در شهر‌های قزوین، الوند و اقبالیه به ترتیب ۵۸۷، ۱۸۳و ۱۲۶ نفر و کمترین تعداد ایتام در استان قزوین با رقم ۳۷، ۳۶ و ۲۵ نفر در دشتابی، اسفرورین و الموت شرقی است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: در نیمه نخست امسال بیش از چهار میلیارد و ۳۴۸میلیون تومان کمک‌های حامیان به حساب ایتام واریز شده است که از این مبلغ بیش از سه میلیارد تومان نقدی و مابقی غیرنقدی بود.

فرهادی گفت: بیشترین کمک حامیان در شهر قزوین با بیش از یک میلیارد و ۶۰۳ میلیون تومان، البرز بیش از ۵۲۷ میلیون تومان و اقبالیه ۲۹۲ میلیون تومان بوده و کمترین کمک در دشتابی بالغ بر ۵۹ میلیون تومان، رامند بیش از ۶۷ میلیون تومان و شال بیش از ۹۰ میلیون تومان بوده است.

او خاطرنشان کرد: میانگین سرانه دریافتی ایتام از محل کمک حامیان بیش از ۴۴۸ هزار تومان است که از میانگین کشوری بالاتر است.

فرهادی گفت : گاهی برخی افراد فکر می‌کنند که برای مشارکت در طرح اکرام ایتام و سایر طرح‌های این نهاد باید دارای ثروت زیاد باشند، حال آنکه تنها با پنج هزار تومان در ماه نیز می‌توان در طرح اکرام ایتام مشارکت کنند و هر زمان نیز خواستند از این طرح خارج و یا رقم آن را به فراخور توان مالی و یا نیت خویش افزایش دهند.

او یادآورشد: علاقمندان به مشارکت در طرح اکرام ایتام تنها یک بار به دفاتر کمیته امداد مراجعه و خود یتیم مورد نظرشان را از میان شناسنامه‌های موجود انتخاب می‌کنند و پس از دریافت شماره کارت و شناسه یتیم، کمک‌های خود را به صورت ماهیانه و به طور مستقیم به حساب ایتام واریز کنند.

انتهای پیام/ک

۱۴ هزار و ۲۲۶ نفر برای حمایت از ایتام با کمیته امداد ارتباط دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار