مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر با حضور و مشارکت مردم، همه ایتام زیر پوشش این نهاد دارای حامی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه یتیم بدون حامی در استان نداریم، گفت: در نیمه نخست امسال ۱۴ هزار و ۲۲۶ حامی برای مساعدت به هزار و ۶۱۴ یتیم تحت حمایت در استان در طرح اکرام ایتام مشارکت کرده اند.

به گفته مومنی، مردم نیکوکار استان در نیمه نخست امسال در طرح اکرام ایتام بیش از چهار میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان مشارکت کردند که از این مبلغ بیش از سه میلیارد تومان نقدی و مابقی غیرنقدی بوده است.

او اضافه کرد: سرانه ماهیانه فرزندان از محل کمک حامیان بیش از ۴۴۸ هزار تومان و سرانه کمک هر حامی بیش از ۵۰ هزار تومان بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: بالاترین تعداد ایتام با ۸۷ نفر در شهر قزوین و سپس در البرز و اقبالیه است همچنین بیشترین تعداد حامیان با ۵ هزار و ۵۵۷ نفر در قزوین و سپس در البرز و اقبالیه به ثبت رسیده است.

مومنی عنوان کرد: مشکلات زندگی ایتام و فرزندان بی سرپرست یا بد سرپرست بسیار و محدودیت‌های مالی نیز وجود دارد از این رو تلاش می‌کنیم در قالب طرح "هر حامی یک حامی" حامیان فعلی را برای جذب حامیان جدیدتر از میان اقوام و دوستانشان ترغیب کنیم.

او خاطرنشان کرد: هر یک از حامیان به محض اعلام آمادگی و انتخاب فرزند، شماره حساب و شناسه دریافت می‌کنند که کمک‌های آن‌ها به طور مستقیم به حساب مربوط به فرزند انتخابی آن‌ها واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: حامیان می‌توانند حتی با فرزندان خود دیدار داشته باشند، در حال حاضر برخی از حامیان حتی برای فرزندان تحت حمایت جشن تولد می‌گیرند و یا به مناسبت‌های مختلف هدایایی اهدا می‌کنند.

او تأکید کرد: پرداخت میزان کمک و دوره آن به طور کامل انتخابی و براساس توان حامی است از این رو افراد می‌توانند با مبالغ بسیار کم نیز برای عضویت در طرح اکرام ایتام و محسنین اقدام کنند.

مومنی گفت: مردم نیکوکار می‌توانند از طریق مراجعه به دفاتر کمیته امداد امام (ره) فرزند معنوی مورد حمایت خود را انتخاب کنند.

او یادآورشد: شناسنامه‌هایی برای معرفی ویژگی‌های فرزندان ایتام و محسنین تهیه شده است از این رو آمادگی داریم کمک‌های مردم را براساس نیت آن‌ها دریافت و به نیازمندان واقعی برسانیم البته همانطور که پیش از این نیز گفته شد در طرح اکرام ایتام و محسنین کمک‌های نقدی از طریق شماره کارت به صورت مستقیم از سوی حامیان در حساب ایتام واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان یادآورشد: مردم نیکوکار استان هم برای مشارکت در کمک به نیازمندان از طریق کد دستوری # ۰۲۸*۸۸۷۷* کمک‌های خود را اهدا کنند.

انتهای پیام/ک

  با حضور و مشارکت مردم، همه ایتام دارای حامی هستند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار