کریمی در نطق میان دستور مطرح کرد؛

وزیر جدید کشاورزی به جوانگرایی معتقد باشد/ لزوم بازنگری در وضع معلمان خرید خدمتی

نماینده اردبیل گفت: وزیر جدید جهاد کشاورزی به جوانگرایی اعتقاد داشته باشد و با رویکرد توصیه‌ای بتواند کشاورز فقیر را سودآور کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا کریمی، نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در نطق اضطراری صحن علنی امروز با گرامیداشت و تبریک سالروز تأسیس سازمان بسیج گفت: به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به عنوان میراث‌داران واقعی نظام که با نثار خون عزیزانشان برای کشور عزت، آرامش و امنیت آورده‌اند اطمینان می‌دهیم همانطوری که در دفاع مقدس در کنارشان بودیم، راه امام و شهدای گرانقدر را ادامه می‌دهیم.

او تأکید کرد: به برخی مدیران بی‌تدبیر که با اقدامات غیرکارشناسی، ناگهانی و معاندین نظام و انقلاب اسلامی اجازه نمی‌دهیم که مملکت را به خطر بیندازند.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین افزود: اهداف عالیه انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهدا با دقت و قدرت ادامه خواهد یافت.

کریمی گفت: به خاطر اتفاقات روز‌های اخیر افرادی جان خود را از دست دادند، بنابراین به خانواده‌های جان‌باختگان تسلیت عرض می‌کنم. همچنین به خاطر اینکه خانواده‌هایی، املاک و اموالشان به آتش کشیده شده است، از اوضاع پیش آمده و تحمیل خسارات ابراز تأسف می‌کنم.

او تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند، مسئولین تنظیم بازار کشور سازوکاری به کار گیرند تا قیمت سایر اقلام به ویژه مایحتاج مردم افزایش پیدا نکند و ملت بیش از این در فشار قرار نگیرند.


بیشتر بخوانید: قیمت کالا‌ها تا پایان سال افزایش نخواهد یافت


نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین یادآور شد: ظاهراً متولیان امر واریز مبلغ حمایتی بنا ندارند دقت لازم را به عمل آورند؛ این مبالغ به حساب بخشی از اقشار مختلف کارگری و فقیر و آسیب‌پذیر جامعه واریز نشده است.

کریمی به مسئولان تذکر داد: در سریع‌ترین زمان این مشکلات را برطرف کنند و بیش از این موجب نارضایتی مردم نشوند؛ چرا که نارضایتی نباید تشدید شود.

او ادامه داد: طبق سخنان امام خمینی (ره) اگر دولتی بخواهد مردم و بازار را تحت فشار قرار دهد، بداند فاتحه‌اش خوانده شده است.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین گفت: جلب نظر مردم از اموری است که باید اجرا شود. قدرت ایمان و پشتیبانی ملت شما را نگه داشته است؛ مسئولان این پشتیبانی را حفظ کنید.

کریمی با تأکید بر اینکه اگر جلب نظر مردم از بین برود، همه رفتنی هستند، هشدار داد: خطر بزرگ برگشتن ملت از حکومت است؛ آنگاه نه دولت و نه مجلس خواهد بود.

او در تذکر به مسئولان عنوان کرد: «اهتمام جدی و آرام سازی و حرکت‌های اصلاحی در زمینه‌های اساسی به ویژه ساختار‌های اقتصادی و بودجه‌ای کشور، توجه به جایگاه و نقش مردم در تصمیم‌گیری‌های مختلف و کاهش تفکر اندک‌سالاری، تسریع در تقویت دیپلماسی منطقه‌ای به خصوص با کشور‌های همسایه که می‌توانند در روابط اقتصادی به ما کمک کرده و رونق بخشند» از موضوعاتی است که مسئولان باید به آن توجه کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه تذکراتش به مسئولان تأکید کرد: «وحدت فرماندهی و یکپارچه‌سازی در بخش‌های موازی ساختار‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی» هم از موارد مهم و لازم‌الاجراست.

کریمی با بیان اینکه برای وزیر سابق جهاد کشاورزی در مسئولیت جدید آرزوی توفیق دارم، اظهار کرد: از رئیس جمهور درخواست می‌کنم که در تعیین وزیر جدید دقت کرده و فردی را که ساختار مدیریتی را در جهت اصلاح تغییر می‌دهد، معرفی کند.

او افزود: وزیر جدید جهاد کشاورزی به جوانگرایی اعتقاد داشته باشد و با رویکرد توصیه‌ای بتواند کشاورز فقیر را سودآور کند و برای بازرگانی محصولات کشاورزی برنامه جامعی داشته باشد.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین ادامه داد: این وزیر باید برای حقوق و رفاه پرسنل وزارت جهاد کشاورزی برنامه داشته باشد.

کریمی از وزیر آموزش و پرورش خواست تا در تدوین و ابلاغ آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های شاغلان این وزارتخانه دقت لازم و جامع را به عمل آورده، در وضع معلمان خرید خدمتی بازنگری کرده و در این قشر بیش از این نگرانی ایجاد نکند.

او گفت: در چنین روزی متأسفانه ۴۶ نفر از مردم در حادثه قطار که زائران امام رضا (ع) بودند جانشان را از دست داده‌اند، ضمن تسلیت مجدد به خانواده‌های داغدار این عزیزان از مسئول مربوطه درخواست دارم گزارش این حادثه را هرچه زودتر ارائه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار