نماینده مردم شاهین‌شهر گفت: طبق برآورد‌ها درآمد حاصل از افزایش نرخ بنزین حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان است که تنها ۳۰ هزار میلیارد آن به حساب مردم واریز می‌شود.

حاجی دلیگانی: درآمد حاصل از تغییر نرخ بنزین، ۷۰ هزار میلیارد تومان استبه گزارش خبرنگار مجلس مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر طی تذکری خطاب به علی لاریجانی در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: بنده در جلسه دیروز مجلس درباره مبالغ حاصل از افزایش قیمت بنزین که باید به حساب مردم واریز شود تذکری دادم و شما گفتید که این موضوع قرار است که در جلسه امروز بررسی شود.

او افزود: لازم بود که برای روشن شدن این موضوع مسئولان سازمان برنامه و بودجه، سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها و وزارت کار برای پاسخگویی به مجلس بیایند که نیامدند.

نماینده مردم شاهین‌شهر ادامه داد: مردم نمی‌خواهند که پولی به حسابشان واریز شود و خواهان کاهش قیمت‌ها هستند، لذا به داد آن‌ها برسید، چرا که در حال حاضر تمام امید مردم به مجلس است.

حاجی دلیگانی افزود: صد‌ها پیامک برای بنده و دیگر نمایندگان مجلس از سوی مردم می‌رسد که نمی‌دانیم به آن‌ها چه جوابی دهیم، برخی افراد به دلیل ازدواج و جدا شدن از خانواده یارانه‌شان قطع شده و دیگر وصل نشده است.

او با اشاره به روند افزایش قیمت بنزین افزود: طبق برآورد‌ها درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان است که تنها ۳۰ هزار میلیارد آن به مردم پرداخت می‌شود و لازم است که برای آن ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز تدبیر شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: قرار بود که امروز جلسه‌ای برای تنظیم بازار تشکیل شود و تنها مسئولان این موضوع به مجلس دعوت شده بودند.

او افزود: چنین برآوردی نشده که درآمد حاصل از افزایش نرخ بنزین ۷۰ هزار میلیارد تومان باشد، اما فکر می‌کنم که آقای تاج‌گردون باید این موضوع را بررسی کنند، چرا که مصوبه این است که هرچه درآمد از افزایش نرخ بنزین حاصل شد به حساب مردم واریز شود.

رئیس مجلس ادامه داد: آقای حضرتی در کمیسیون اقتصادی نیز جلساتی تشکیل دهند تا نظارت بیشتری صورت بگیرد و قیمت‌ها کنترل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار