رئیس مجلس گفت: کمیسیون اقتصادی به طور مستمر قیمت کالاها را به مجلس ارائه دهد.

اقلامی که توسط شرکت‌های دولتی تولید یا وارد می‌شوند، نباید گران شوند/ کمیسیون اقتصادی با وزارت صمت همکاری کند تا قیمت‌ها به طور مستمر در اختیار مجلس قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار مجلس مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز و در جریان بررسی گزارش‌ها درباره تنظیم بازار و در میان اظهارات رحمانی وزیر صنعت و معدن گفت: آقای رحمانی یکی از مسائلی که این روز‌ها  دوستان از ستاد تنظیم بازار و اتاق اصناف می‌گویند، حاکی است از این که برخی اقلام که توسط شرکت‌های دولتی تولید یا وارد می‌شوند؛ به طبع نباید گران شود و باید آن را خیلی کنترل کنیم، زیرا این موارد دیگر به مردم مربوط نیست.

او ادامه داد: توضیح من این است که در مرحله اول این بخش‌ها را شما کاملا کنترل کنید تا قیمت‌ها افزایش پیدا نکند، حتی خودروسازی هم قیمت‌ها را افزایش داده است که باید آن را بررسی کنید.

لاریجانی تأکید کرد: همچنین سهمیه‌ای که برای تاکسی‌ها در نظر گرفته شده از هزار تومان به هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته، نرخ آن باید معقول اضافه شود و این را در اجناسی که باید جزئی تغییر کنند در نظر بگیرید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در موارد گران‌فروشی، دسترسی مردم به ستاد‌هایی که باید به سرعت عمل کنند، تسهیل شود، برای این کار به عقبه فراگیری نیاز دارید، دوستان در ستاد تنظیم بازار و سازمان تعزیرات باید هماهنگ کنند و با استفاده از ظرفیت بسیج برای نظارت و ارائه گزارش‌ها نگذارند قیمت‌ها افزایش پیدا کند.

او تصریح کرد: درست است که گفته می‌شود در وضعیت رکود، تورم ایجاد می‌شود، ولی وضعیت به گونه‌ای است که در غیر این موارد نیز قیمت‌ها بالا می‌رود بر این اساس شما با کمیسیون اقتصادی همکاری کنید تا این کمیسیون به طور مستمر مجلس را در جریان امور قرار دهد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار