مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت:دوهزار سند موقوفه استان اصفهان نیازمند ۲۰ میلیارد ریال اعتبار است که این درحالیست که ارزش این اسناد بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام بلک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، شناسایی ظرفیت‌های موجود در اوقاف و تبیین آن‌ها را در جامعه از اهداف این نهاد دانست و گفت: هر یک از ۴۵ هزار رقبه‌ها در بخش‌های مختلف صنفی، آموزشی، فرهنگی وبهداشتی به مردم خدمات می‌دهند.

حجت الاسلام بلک افزود: اداره کردن این رقبه‌ها نیاز به امکانات و نیروی انسانی کافی است، برای سرکشی، رفع دعاوی، مدیریت وحل مشکلات این تعداد رقبه اداره کل اوقاف و امروخیریه هیچ امکاناتی ندارد.

او به سرانجام رساندن دوهزار سند موقوفه این استان را نیازمند ۲۰ میلیارد ریال اعتبار دانست و گفت: این درحالیست که ارزش این اسناد بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است که مااجازه استفاده از درآمد‌های اوقاف برای بررسی این اسناد را نداریم و در این زمینه نیامند همکاری دیگر نهاد‌ها هستیم.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان اصفهان افزود: در ۲۴ اداره اوقاف و امورخیریه استان اصفهان کمتر از ۲۰۰ نیرو فعالیت هستند که این تعداد از نظر معیشتی دارای مشکل هستند و رسیدگی به امور این افراد الزامی است.

انتهای پیام/م

 

مدیریت ۴۵ هزار رقبه در استان اصفهان نیازمند اعتبار

برچسب ها: سازمان اوقاف ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.