معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت:۲۷۷ موقوفه با سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به مساحت یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی پندار معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عصر دیروز در سفر خود به کاشان و شرکت در آیین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی دو طرح وقف اظهار داشت: ۲۷۷ موقوفه با سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به مساحت یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به هفته وقف افزود: ساخت ۹۷۵ بقعه متبرکه با سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیارد ریال در حال اجرا است که تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

او بیان کرد: ۳۵۳ موقوفه نیز بااعتبار افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال و زیربنای ۲۳۰ هزار مربع در کشور در حال مرمت و بازسازی است که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به این سازمان و بیان نقشه راه برای وقف در حوزه‌های دانش‌بنیان و اشتغال جوانان در اولویت این سازمان قرارگرفته است.

پندار شرکت‌های دانش‌بنیان را برای سرمایه‌گذاری در اولویت و توجه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور دانست و تأکید کرد: ۸۴۰۰ موقوفه در کشور است که از منفعت آن به اشتغال‌زایی در شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک نیز در این آیین اظهار داشت: ۱۱ طرح وقف با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در استان اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد، ۲ طرح نیز با رویکرد بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در حال مشاوره، مطالعه و کارشناسی است که پس‌ازاین اقدام‌ها در مرحله سرمایه‌گذاری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: اصفهان سرآمد وقف در کشور است و از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۰ وقف جدید درزمینهٔ اقتصادی نیز درراه خیر هزینه می‌شود.

او گفت: همچنین ۷۰۰ مرکز آموزشی دوره دبستان، راهنمایی و دبیرستان در اختیار آموزش و پرورش و سه هزار مرکز تجاری، ۶۰ کارخانه و کارگاه، ۲۰۰ واحد دام‌پروری و باغ موقوفه نیز در اختیار مردم قرار دارد.

بلک بابیان اینکه بسیاری از کارکنان اداره اوقاف فاقد مسکن و فرزند کارکنان فاقد شغل هستند، تصریح کرد: باوجود تمامی مشکلات همکاران ما در این اداره سعی دارند تا تمام تلاش خود را در تحقق نیات واقفان به کار گرفته و هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای نیز ایجاد نشود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه تعداد زیادی از موقوفه‌ها به‌صورت اجاره در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار دارد، افزود: با توجه به نیت خیر واقفان که سبب تقویت روح نوع‌دوستی، اندیشه اجتماعی، همکاری متقابل وزندگی گروهی در جامعه می‌شود، اما می‌توان همین سرمایه بزرگ را با رعایت موازین شرعی و هدف واقفان، در جریان فعالیت‌های تولیدی و خدماتی قرارداد.

علی‌اکبر مرتضایی نیز در این آیین از وقف به‌عنوان صدقه جاری یادکرد و اظهار داشت: ترویج و تبلیغ وقف در جامعه ضروری است، وقف کردن موجب نزدیکی انسان به درگاه خداوند می‌شود

فرماندار ویژه افزود: مجتمع موقوفه تجاری اداری دبیرالصنایع که با زیربنای ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع در سه‌طبقه و زمینی به مساحت ۵۱۰ مترمربع با سرمایه‌گذاری ۴۲ میلیارد ریالی ساخته‌شده که ازجمله این موقوفات است.

دو طرح اقتصادی تجاری وقف در کاشان روز شنبه با حضور مسئولین عملیاتی و بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/م

 

آیین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی دو طرح وقف در کاشان

برچسب ها: سازمان اوقاف ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.