مدیرکل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه در سفر به ساوه گفت: با حمایت این اداره برای ۶ هزار نفر در کشوراشتغال ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حاجعلی مدیرکل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه در همایش تجلیل از مدیران برتر عرصه تولید در ساوه گفت: در بیش از سه سال اخیر با حمایت اداره کل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه، افزون بر ۵۰ شرکت ورشکسته در سراسر کشور احیا شده و به چرخه اقتصاد برگشتند و برای بالغ بر ۶ هزار نفر نیروی کار در این واحد‌های تولیدی و صنعتی اشتغال ایجاد شده است.

اشتغال ۶ هزار نفر در کشور با حمایت اداره ورشکستگی قوه قضائیه

حاجعلی احیای صنایع ورشکسته را در راستای حفظ حقوق عامه و حقوق بیت‌المال دانست و تصریح کرد: تعطیلی کامل و توقف تولید در یک واحد ورشکسته موجب اضمحلال سرمایه کشور خواهد شد و آفتی برای اقتصاد و اشتغال است.

او اضافه کرد: راهبرد اصلی معاونت تصفیه قوه قضاییه و دیوان عالی کشور این است که واحد‌های مشکل دار را با اتخاذ راهبرد‌هایی از جمله حفظ ارزش اموال و واگذاری به افراد توانا و کاردان، احیا کند.

تعداد زیادی پرونده ورشکستگی کارخانه ها در دست بررسی است

مدیرکل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه با بیان اینکه اکنون تعداد زیادی پرونده در خصوص ورشکستگی کارخانه‌های تولیدی از سراسر کشور در دست بررسی قرار دارد، بیان کرد: غیر از پرونده‌هایی که متعلق به اشخاص حقیقی است، در مورد پرونده‌های حقوقی که منافع ملی، اشتغال و اقتصاد مقاومتی در آن‌ها مطرح است به صورت جدی بررسی و برای بازگشت آن‌ها به چرخه تولید تلاش می‌شود.

او ادامه داد: تاکنون براساس سیاست‌های در دستور کار، کارخانه‌ای را به خاطر ورشکستگی تعطیل نشده و از میان ۵۰ کارخانه‌ای که دوباره به چرخه حیات تولیدی برگشتند، واحد‌های زیادی مانند یک کارخانه در آذربایجان شرقی یا شرکت آلومینیوم پارس در ساوه به گونه‌ای عملکرد تولید و اشتغال داشته اند که در زمره واحد‌های نمونه و موفق کشور جای گرفته اند.


انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار