مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر گفت: ۲۱۴ خانواده زندانی که هم اکنون سرپرست آن‌ها در زندان است از سوی این نهاد حمایت می‌شوند و در طول سال خدمات مختلفی را دریافت می‌کنند.

حمایت کمیته امداد از ۲۱۴ خانوار زندانی جرایم غیر عمد در بوشهربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لطفی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر در نشست با مدیر کل سازمان زندان‌های استان بوشهر بیان کرد: حمایت از خانواده‌های زندانی نیازمند که سرپرست آن‌ها در زندان است با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کمک به بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها از وظایف و برنامه‌های کمیته امداد است.

او  با بیان اینکه هم اکنون ۲۱۴ خانوار زندانی نیازمند از حمایت کمیته امداد برخوردارند، افزود: این تعداد خانوار خدمات مختلفی از  این نهاد دریافت می‌کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر ارائه خدمات معیشتی، درمانی و تحصیلی را از جمله خدمات ارائه شده به خانواده‌های زندانی عنوان کرد و گفت: کمک‌های حمایتی، فراهم کردن زمینه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به خانوار‌های زندانیان نیازمند و زندانیان آزاده شده بر اساس ضوابط ازجمله خدماتی است که به زندانیان جرایم غیر عمد ارائه می‌شود.

لطفی، ساخت و یا خرید مسکن و پرداخت ودیعه و اجاره مسکن برای خانواده‌های زندانیان دارای محکومیت طولانی را یکی دیگر از خدمات این نهاد دانست و ادامه داد: پارسال به تعدادی از این خانواده‌ها هزینه اجاره و یا ودیعه مسکن پرداخت شده است.

او، ارائه مشاوره‌های خانوادگی، تحصیلی، ازدواج، اشتغال و حقوقی، معرفی به کلینیک‌های تخصصی مشاوره طرف قرارداد با این نهاد و نیز برگزاری کلاس‌های آموزشی، فرهنگی، اردو‌های زیارتی و سایر اقدامات مراقبتی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌های زندانیان جرایم غیر عمد را از دیگر اقدامات این نهاد عنوان کرد.

انتهای پیام/م

حمایت کمیته امداد امام خمینی از خانوده زندانیان جرایم غیر عمد

 

 

 
برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.