معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت : تجربه نشان داده که ماه‌های محرم و صفر نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد .

ماه‌های محرم و صفر نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داردبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجید خورشیدی در نشست کمیته مشارکت‌های مردمی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با بیان اینکه سمن‌ها چشم بیدار جامعه هستند افزود: سازمان‌های مردم نهاد اشتباهات و خطا‌های مسئولان در عرصه ناهنجاری‌های اجتماعی به موقع یادآور می‌شوند که این خود جایگاه‌های سمن‌ها در جامعه را نشان می‌دهد.

او با قدردانی از دستگاه‌های اجرایی در زمینه مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهم و ارزنده‌ای دارد و روحانیون در این عرصه فعالیت‌های قابل توجهی می‌کنند.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به فعالیت ۸۰۰ وعاظ سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر در ماه محرم تصریح کرد: ۸۰۰ روحانی این نهاد تبلیغی در دو ماه محرم و صفر برنامه‌های متنوعی در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ علوی و حسینی انجام می‌دهند که خدمات آنان ستودنی است.

خورشیدی با بیان اینکه محرم و صفر می‌توانند ماه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی باشند عنوان کرد: تجربه نشان داده که ماه‌های محرم و صفر نقش مهمی در کاهش آسیب‌ها دارد چرا که مردم به صورت سنتی در یک فضای آماده اعتقادی و معنوی قرار می‌گیرند.

او محرم و صفر را محمل بسیار خوبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و تاکید کرد:در دو ماه محرم و صفر با استفاده از روحانیون می‌توان مردم را در راستای کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش داد.

معاون استاندار بوشهر یکی از بزرگترین آسیب‌ها و منکرات را مسئله مواد مخدر دانست و با بیان اینکه این آسیب متاسفانه دامنگیر همه جوامع بشری شده ، افزود: یکی از خانواده‌هایی که به شدت در معرض آسیب قرار دارند خانواده زندانیان مواد مخدر است که نیازمند مراقبت و حمایت هستند.

خورشیدی با تاکید بر شناسایی خانواده‌های زندانی در معرض آسیب گفت:صیانت و حمایت از خانواده‌های زندانیان مواد مخدر استان بوشهر باید در دستور کار قرار بگیرد.

او با تاکید بر مراقبت و حمایت آموزش و پرورش از کودکان و دانش آموزان خانواده‌های در معرض آسیب و آسیب دیده گفت: شناسایی این خانواده‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد تا بتوان به موقع از افزایش آسیب‌ها پیشگیری کرد.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه فرزندان خانواده زندانیان مواد مخدر می‌توانند مولد آسیب برای خود و محیط پیرامونی باشند تصریح کرد: دفتر اجتماعی و امور بانوان استانداری در شناسایی و حمایت از خانواده‌های زندانیان را باید مورد توجه ویژه قرار دهند.

انتهای پیام/م

مردم در ماه‌های محرم و صفر در فضای اعتقادی و معنوی قرار می‌گیرند

برچسب ها: اعتیاد ، خانواده ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.