مهندس علیخانی گفت: مهارت آموزی سربازان گامی موثر برای ایجاد زمینه‌های کارآفرینی و ایجاد چرخ دنده‌های سازنده تولید در آینده ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهندس علیخانی نماینده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح در سرکشی از برنامه‌های مهارت آموزی سربازان وظیفه سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه قریب به دو سال از زمان شکل گیری آن می‌گذرد گفت: هدف این قرارگاه تغییر در نگرش خدمت سربازی است.

او افزود: جلسات برنامه ریزی مهارت آموزی سربازان در کل کشور به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود که هدف این جلسات شکل گرفتن فرهنگ مهارت آموزی در بدنه نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های اجرایی کشور است.

مهندس علیخانی با بیان اینکه مهارت آموزی دوره خدمت سربازی شامل سه بخش قبل خدمت، حین خدمت و پس از خدمت است تصریح کرد: برای قبل از خدمت افراد با تعامل با آموزش و پرورش و وزات علوم بر اساس نیاز هر استان مهارت مورد نظر هر منطقه را پیدا می‌کنند و مهارت‌هایی که امید به اشتغال در آن وجود دارد را به افرادی که به خدمت سربازی نرفته اند پیشنهاد داده می‌شود و افراد علاقه‌مند به دنبال کسب مهارت‌های لازم می روند.

نماینده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: مهارت آموزی حین خدمت سربازان نیز از سال آینده با دوره‌های ۱۰۰ ساعته آموزش زندگی، هلال احمر و امدادگری در پادگان‌های آموزشی به کار خود ادامه خواهد داد و بااجرایی شدن این طرح برای سربازان، محیطی پویاتر در دوران خدمت سربازی به وجود می آید.

او در پایان هدف از اجرای این آموزش‌ها را توانمندسازی سربازان و ارتقای مهارت آنان برای هدایت به اشتغال برشمرد و اظهار داشت: ارائه آموزش‌های کاربردی به سربازان وظیفه، گامی موثر برای ایجاد زمینه‌های کارآفرینی و کسب و کار و ایجاد چرخ دنده‌های سازنده تولید در آینده ایران اسلامی است.

انتهای پیام / ر

تغییر در نگرش خدمت سربازی با مهارت آموزی سربازان

برچسب ها: سپاه ، سربازان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.