تاکنون سه هزار و ۲۰۰ دانش‌آموخته استان سمنان برای مشارکت در طرح کارورزی اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ‏‌‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‎‏،‏ ‏‎‎‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌اسم‏اعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان این که تاکنون سه هزار و 200 دانش‌آموخته استان و 85 واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی برای مشارکت در طرح کارورزی اعلام آمادگی کرده‌اند گفت : از مجموع واحدها و بنگاه های ثبت نام کرده برای طرح کارورزی، 42 واحد در شهرستان سمنان، 22 واحد در شاهرود ، 9 واحد در مهدی‌شهر، 6 واحد در دامغان ، سه واحد در گرمسار، 2 واحد در آرادن و یک واحد در سرخه بوده است.

وی با بیان این که در طرح کارورزی وظیفه واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی فقط آموزش است و این واحدها وظیفه‌ای برای اشتغال کارورزان ندارند، ادامه داد: این طرح برای آشنایی دانش‌آموختگان دانشگاهی با کارگاه های تولیدی و فضای واقعی کار، تلفیق دانش و تجربه و ایجاد کارآفرینی در نظر گرفته شده است.

غنيان با اشاره به این که افراد برای شرکت در طرح کارورزی نباید حداکثر بیشتر از سه ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد، اضافه کرد: برای شرکت در این طرح، آقایان باید دارای کارت پایان خدمت و یا معافیت از وظیفه عمومی باشند و سابقه شرکت در طرح های کارورزی نداشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به شرایط سنی برای دانش‌آموختگان حاضر در طرح کارورزی،تصریح کرد: حداکثر سن برای دارندگان فوق دیپلم 25 سال، دارندگان مدرک کارشناسی 28 سال و کارشناسی ارشد و دکتری 29 سال است.

 غنيان گفت: کسانی که دوره خدمت سربازی را انجام داده باشند 2 سال دوران وظیفه عمومی به سن‌شان اضافه می شود.

وی طول دوره کارورزی را چهار تا 6 ماه در واحدهای خصوصی و دولتی در سه حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات برشمرد و افزود: واحدهای دارای مجوز فعالیت از دستگاه های ذی صلاح می توانند کارورز جذب کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ادامه داد : واحدهای تولیدی با مشارکت در طرح کارورزی از معافیت پرداخت مالیات 2 سال پرداخت حق بیمه سهم کارفرما بهره مند می شوند.


انتهاي پيام / ه


آمادگي 85 واحد تولیدی استان سمنان برای مشارکت در طرح کارورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.