دوره های آموزشی طرح کارورزی برای بیش از هزار و 914 نفر از دانشجویان جویای کار در استان سمنان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید حسین شاهچراغ معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: دانشجویان جویای شغل می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی https://karvarzi.mcls.gov.ir/Forms/agreement.aspx ثبت نام و با ارسال مدارک تحصیلی، از این دوره ها بهره‌مند شدند.

سید حسین شاهچراغ افزود : این طرح که که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب آموزش دورهای چهار تا 6 ماهه و از سوی استادکاران مراکز پذیرنده و بنگاه های اقتصادی و تولیدی و با نظارت این اداره کل برگزار می شود.

وی با اشاره به مزایای این طرح، به پرداخت یک سوم حقوق پایه کار به صورت ماهیانه برای کار آموزان و معافیت بیمه ای 2 ساله برای صاحبان بنگاه های اقتصادی در صورت استخدام این هنر آموزان اشاره و تصریح کرد: اگر چه تعهدی برای استخدام این هنرآموزان از سوی این بنگاه ها وجود ندارد، اما در جذب آنان موثر است.

شاهچراغ با اشاره به طرح دوره آموزشی در محیط واقعی کار برای 560 نفر از هنرجویان استان سمنان با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اشاره کرد و بیان داشت: در اجرای این طرح، سهمیه شهرستان سمنان و سرخه 155 نفر ، شاهرود 160 نفر، دامغان 95 نفر، گرمسار 70 نفر، مهدیشهر و میامی 20 نفر در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه ای استان با بیان این که برگزار کننده این دورهای آموزشی مراکز یادگیری شامل کار خانه ها، و واحد های صنعتی و بنگاه های اقتصادی است و این اداره کل به عنوان ناظر فعالیت دارد، افزود : رابطه بین بنگاه اقتصادی که هنرآموز در آن مشغول است رابطه آموزشی است و هیچ رابطه کاری برای تعهد استخدامی وجود ندارد.

وی  تصریح کرد: دوره های آموزشی در محیط کار واقعی از 80 ساعت تا 12 ماه به زودی آغاز می شود.

داوطلبان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی https://karvarzi.mcls.gov.ir/Forms/agreement.aspx سامانه کاروزری و ارسال مدارک تحصیلی اقدام به ثبت نام کنند.

انتهای پیام / ذ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار