تا پایان امسال یک میلیون و 400 هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در سطح ملی اجرا می شود که سهم استان سمنان ارائه آموزش به 21 هزار نفر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ ابراهیم محمودی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در جمع  رؤسای مراکز فنی و حرفه‌ای این استان گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان بر اساس سند برنامه‌های اجرایی- آموزشی سال 96 متعهد به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به این تعداد متقاضی کار و اشتغال شده است.

وی با بیان اینکه این دوره های آموزشی در همه هشت شهرستان استان سمنان ارائه خواهد شد افزود: بر اساس مفاد سند آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید تا پایان امسال یک میلیون و 400 هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در سطح ملی اجرایی شود که سهم استان سمنان ارائه آموزش به 21 هزار نفر است.

محمودی با بیان اینکه این آموزش‌های مهارتی در مراکز دولتی و خصوصی ارائه خواهد شد تصریح کرد: امسال در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای استان سمنان 16 هزار نفر آموزش مهارتی می بینند.

وی با اشاره به فعالیت ده‌ها آموزشگاه آزاد بخش خصوصی در سطح استان سمنان اظهار داشت: سهم ارائه آموزش‌های مهارتی مراکز غیردولتی و بخش خصوصی در استان سمنان بالغ بر پنج هزار نفر تعیین شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان افزود: مراکز غیردولتی و بخش خصوصی استان سمنان موظفند تا پایان امسال یک میلیون و 300 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به متقاضیان دوره های مهارتی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی استان سمنان نیز متعهد به آموزش دو میلیون و 690 هزار نفر ساعت شدند افزود: خوشبختانه همه مراکز فنی و حرفه‌ای استان سمنان مجهز به امکانات و آزمایشگاه ها و کارگاه های تخصصی هستند.

محمودی نبود مهارت را یکی از جدی ترین مشکلات بازار کار در ایران ارزیابی و خاطرنشان کرد: این نبود مهارت در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز وجود داشته و از مهمترین دلایل عدم جذب آنها به بازار کار است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار