متهم ردیف اول پرونده فساد مالی بانک ملت و پارسیان که خود رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و آگاه به موضوعات بانکی است، دست به فساد میلیونی زده و اکنون از ناآگاهی خود صحبت می‌کند.


به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که شعبه اول دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی در حال رسیدگی به پرونده فساد مالی در بانک‌های پارسیان و ملت است، فسادی که در شرکت‌های پوششی، مینیون، پارسیس کیش و داریس که متعلق به بانک‌های ملت و پارسیان هستند رخ داده است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی همچنان تیتر یک اخبار دادگاه مفاسد اقتصادی

در این پرونده نام متهمان بسیاری به چشم می‌خورد و علی دیواندری که چهره نام آشنا در سیستم مالی و بانکی کشور است یکی از متهمان اصلی این پرونده به شمار می‌رود.

او به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی و ارزی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع و خیانت در امانت با صفت سرکردگی مجرمان به مبلغ ۳۸۹ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۷۴۰ درهم متعلق به بانک ملت، ۲۱ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۴۹۴ دلار موضوع مابه التفاوت فروش نفت، ۲۲۰ میلیون درهم متعلق به بانک پارسیان، ۳۶ میلیون دلار متعلق به بانک پارسیان، ۱۶ هزار دلار موضوع سفر‌های محرمانه، مشارکت در قاچاق ارز به ترکیه به مبلغ ۵ هزار و ۱۲ یورو و ۴۸ سنت باید در جلسات دادگاه به دفاع از خود بپردازد.


بیشتر بخوانید: متهم فساد اقتصادی همچنان رئیس پژوهشکده بانک مرکزی


دیواندری هنگام دفاع از خود صراحتاً بیان کرد که اکنون از سوی دانشگاه مأموریت یافته است تا در پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی کار کند و به تحقیقات خود ادامه دهد.

علی دیواندری استاد تمام دانشگاه پس از خروج از بانک پارسیان و از تاریخ ۱۰ مرداد ۹۴ با حکم رئیس کل بانک مرکزی وارد پژوهشکده پولی و بانکی شد.

دیواندری

چرا بانکدار ارشد مصوبه بدون تاریخ را امضا کرده‌ است؟

این پژوهشکده با هدف توجه به تحقیقات پراکنده در زمینه‌های پولی و ارزی از سال ۶۹ تأسیس شد و وظیفه دارد به پژوهش‌های مختلفی که در زمینه بانکداری و ارزی هستند و در راستای نجات اقتصاد کشور توجه داشته باشد و انتظار آن است که رئیس این پژوهشکده به تمام قوانین بانکی کشور واقف باشد، اما با این وجود دیواندری در جلسات دادگاه از اطلاع نداشتن خود از برخی قوانین صحبت کرد که این صحبت‌های او واکنش نماینده دادستان را به دنبال داشت.

قهرمانی نماینده دادستان خطاب به دیواندری گفت: شما رئیس پژوهشکده پولی و بانکی هستید و نمی‌توانید بگویید که از موضوعات بانکی و موارد خلاف آن خبر نداشتید.

در جلسه دیگر دادگاه قهرمانی تصریح کرد که مصوبه حضور دیوانداری در هیئت امنای شرکت داریس بدون تاریخ به امضای شخص دیواندری رسیده است و خطاب به دیواندری از چرایی امضای مصوبه‌ای بدون تاریخ صحبت کرد و گفت شما بانکدار ارشد هستید، چرا مصوبه بدون تاریخ را امضا کرده‌اید.

این صحبت و سوال قهرمانی که کاملا منطبق بر منطق است نشان از آن دارد که فردی که تحقیقات مهم بانکی را انجام می‌دهد و پژوهش‌های پولی تحت نظارت او انجام می‌شود، خود بدون توجه به بدیهیات مصوبه‌ای اشتباه را به امضا رسانده است.

دیواندری

تشریفات وام قرض الحسنه مسجد پیچیده تر از تسهیلات فلاحتیان

ماجرای ارائه تسهیلات به فلاحتیان آنقدر ساده انجام شده که حتی نماینده دادستان آن را کمتر از وام قرض الحسنه مسجد می‌داند. تسهیلاتی بسیار گران بدون داشتن هیچ وثیقه‌ای و به راحتی به فلاحتیان داده شده است که قهرمانی درباره آن اظهار کرد حتی مسجد هم وام قرض الحسنه کمتر از ۱۰ میلیون تومانی را آنقدر ساده اعطا نمی‌کند که شما به فلاحتیان تسهیلات دادید.

صحبتی که به صورت مداوم در جلسات دادگاه از زبان نماینده دادستان زده می‌شود ریاست دیواندری بر پژوهشکده پولی و بانکی است. قهرمانی بار‌ها خطاب به دیواندری تأیید کرد که او رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بوده و نباید از عدم آگاهی خود به قوانین مالی صحبت کند اگر او که تدوین کننده پژوهش‌ها بوده از موضوعات خبر نداشته پس وای به حال دیگران.

جای سوال است که چرا متهم ردیف اولی که خود به تمام موضوعات بانکی آگاه بوده دست به فساد میلیونی زده و اکنون از ناآگاهی خود صحبت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
ازآقای قهرمانی نماینده دادستان درخواست دارم به تخلفات خصوصی سازس آقای فلاحتیان معاون وزیرنفت که قبلا معاون برق وانرژی وزارت نیروبودن ورود بکنند ودستورتحقیقات صادربکنن که مشخص بشه آقای فلاحتیان چکاری دروزارت نیروکرده نیروگاه رابه بخش خصوصی وبه اقوام خودباقیمت هیچ دادن
-
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
ارتقا سمت بهش میدن فک کردین از کار اخراجش میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
تایید لطفا
۰۷:۱۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
نت خوزستانو پیگیر کن ادمین جان جان عزیزت جان هرکی دوست داری خوزستانو فراموش نکن ما متاسفانه مسئولامون بلد نیستن از ما دفاع کنند و حقمونو بپرسن مرسی
Iran (Islamic Republic of)
سیّدمحمّدزعفرانچی
۰۳:۳۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
۱۳۹۸/۰۹/۰۸
Turkey
ناشناس
۰۱:۴۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
شما که رسانه عمومی هستید و از بیت المال ارتزاق می کنید نباید اخبار را طرفدارانه منعکس کنید قطعا شما و خبرنگارتون از آقای دیواندری کینه شخصی به دل دارید تا حالا چندین بار کامنت گذاشتم ولی منعکس نکردید حتی در مورد کامنت هم تحمل یک نظر مخالف ندارید
اگر اتهام آقای دیواندری صحیح هست چرا نماینده دادستان که از همه چی خبر داره ، از جای این همه پول خبر نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۵:۰۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
اینترنت همراه اصفهان وصل شد
Iran (Islamic Republic of)
ایران-کانادا
۱۳:۰۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
مجتبی مقیم امانی و فرزند تازه به دوران رسیده اش علیرضا مقیم امانی و شرکت حفار پایدار تهران رو سرچ کنید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
ماهی ازدسر گنده گردد نی زدم تا مقامات بالاسری مشکل مالی و..... نداشته باشند امثال دیواندری ها به وجود نمی آیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
نت فارس و وصل کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
چرا کسی پیگیر وصل اینترنت شیراز نیست؟؟؟؟؟؟
اخه مگر اینجا مردم کاسبی نمیکنن یا منتظر ایمیل و خبر خانواده شان از خارج نیستن؟؟؟؟؟؟

خدایا یا این مملکت رو درست کن یا ما رو خلاص کن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
اری از این همه فساد و دزدی گرسنگان به خشم امده اند و روز ب روز بر تعداد انان افزوده می شود 60میلیون زیر خط فقر ساختید شما کت و شلواری هل
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
معلمان واقعا در فشار اقتصادی هستند.نه الان بلکه همیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
این مسخره بازی ها چیه ازش صحبت میکنید
اینترنت همراه شیراز قطع هست
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۵۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
پس چرا پیگیر زمان وصل نت همراه اول کرمانشاه نیستید ؟؟؟؟

یعنی کرمانشاهیا ادم نیستن؟؟؟ کار ضروری ندارن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
وقتی ادم های کوچک به مقامات بزرگ گماشته می شوند اینطور میشود .
France
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
اینها که باعث بدبختی مردم میشوند از حیوان پست ترن حتی حیوانات هم سر هم کلاه برداری و اختلاس نمی‌کنند اینها خدا میداند چند خانواده و جوان مردم به فساد کشاندن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
وقتی کسی که تدوین کننده قوانین پولی و مالی کشور است این گونه فاسد و سارق اموال عمومی و خیانت و نابود کننده اقتصاد و افراد پرنفوذ و مهمی که حمایت می کنند از این اشخاص باید معلوم شود چه کسی هستند آنها هم باید محاکمه شوند چون فساد با دستور آنها شکل گرفته است به او گفتند برو جلو حمایت می کنیم چنین فسادهای تضییع حقوق کل جامعه است و باردیگر به دست کسی دیگر و فاسد اصلی در می رود و مبارزه با فساد قوانین شفاف و سیستم هوشمند لازم دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
لطفاً بررسی شود این آقای دیواندره ای چگونه مدرک شان را گرفتند و مثل اکثر مسئولان هر دسته و گروهی که لفظ دکتری را یدک میکشند و حتی زحمت شرکت در کلاس را به خود نده و یا پایان نامه خود را با اجرا و نگارش فرد سوم و یا چندم ارائه کرده اند از این نوع مدرک گرفته اند و یا از سهمیه و .....
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۰۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
اصلا تعجب نکنید تو این کشور چه چیزی جای خودش است که دیواندری جای خودش باشد حتما رییس از اینکه این آقا با زرنگی وجرءت دزدی می کرده خوشش آمده مثل سایر ین سمت رییس پژوهشکده را به ایشان داده وقتی ریس جمهور از اعلام گرانی بنزین خبر نداشته پس باید دیگران هم از قوانین سایر ادارات و... نماینده دادستان واقعا نمی داند کسی که ریس جایی می شود هیچ خبری از آن جا ندارد صرفا جهت ریاست و دزدی می رود لطفاً بررسی کنید ببینید این مطلب را؟ اگر ریس جمهور مورد شیوا قرار گرفت این آقا هم بله مملکت پره از این رییس های بی اطلاع
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۰۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
آقا این نمایش ها را جمع کنید چرا اینترنت اهواز را وصل نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
درود برریسی بت شکن
درودبرقهرمانی قهرمان ،خیلی خوب دارن مفسدین راریشه کن می کنند
خداعمرشان بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
چه زود گول خوردی خام شدی دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
لطفاا اینترنت همراه شیراز رو وصل کنید چراا کسی پیگیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۰:۵۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
اینکه انسان ها ساختارها را فاسد می کنند یک سویه دغدغه است، اما دغدغه مهمتر ساختاری است که تسهیلگر ورود این افراد به سیستم می شود؛ بدین معنی که تا زمانی که ساختار( قوانین، قاعده، عرف)در سنجه های ورود افراد دقت نکند، سبوس از گندم تشخیص داده خواهد شد، چه ان شخص استاد تمام دانشگاه باشد، چه تحصیلات حوزوی داشته باشد. قشر جوان تحصیلکرده را نام نمی برم که ساختار به آن آلرژی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
اینترنت دزفول و خوزستان رو چرا وصل نمیکنین
Poland
محمدرضا
۰۹:۵۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
آنچه در این بین مغفول مانده مجازات و پاسخگویی کسانی است که در پشت پرده قرار دارند و اهداء تسهیلات و وام ها با سفارش و دست خط آنها انجام شده است چرا یک بار سوال نمی شود بابک زنجانی ها رفیقدوست ها دیواندری هافلاحتی ها شهرام جزایری و....ووو......با سفارش وامضای چه کسی این پول های باد آورده بیت المال را چپاول کرده اند وچرا مقامی که آنها را به این پست گمارده پاسخگو نیست چرامقامات جمهوری اسلامی در برابر عملکرد خود وتصمیمات اشتباه مورد بازخواست قرار نمی گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
عجب ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
این افراد مفسد فی الارض اند. مفسد فی الارض یکی از راههای عبرت کردنشان سنگسار است. اینها باید سنگسار شوند تا نگاه جامعه و مسیولین به مفاسد اقتصادی اصلاح شود و به اینگونه افراد با نگاه عادلانه که همان مفسد فی الارض است نگاه شود. درست است که در اسلام به آخرت بیشتر از دنیا ارزش داده شده است و این نگاه درست هم هست اما باید بدانیم که آخرت را به خاطر کارهایی که در دنیا می کنیم مورد قضاوت قرار می گیریم و اگر کسی در دنیا به حقوق دیگران تجاوز کند جهنم را نصیب خود می کند. قوانین قضایی باید اصلاح شوند و نسبت به افراد مفسد اقتصادی به نفع حقوق عامه عادلانه تر گردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
صدرصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
لعنت به این مفسدا اینترنتو وصل کنید چرا امروز هیچ خبری درباره وصل کردن اینترنت کرج نذاشتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
چون از شانسه بدمون جمعست و احتماالا فردا وصل شه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
ایشون گناهی ندارن. فقط میخواستن به شکلی علمی و پژوهش محور بحث فساد مالی رو اثبات کنن ولو اینکه عاملش خودش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
ادمین ۵ تا شهر دیگه رو یادتون رفته نتشو وصل کنین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
سیستان و بلوچستان همچنان بدون ایترنته
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۱۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
ناراحت نباش استان ما همیشه مظلوم واقع شده ، مسئولین این استان بی عرضه هستن هیچ کاری برای مردم این استان انجام ندادن حالا اینترنت که مسئله زیاد مهمی براشون نیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
اری از این همه فساد و دزدی گرسنگان به خشم امده اند و روز ب روز بر تعداد انان افزوده می شود 60میلیون زیر خط فقر ساختید شما کت و شلواری های پشت میز نشیین. البته شما ب این گرسنگان می گوید آشوبگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
نت ایرانشهر. بلوچستان وصل کنید
Iran (Islamic Republic of)
مردم عادی
۰۹:۰۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
وقتی زیر مجموعه ی ناجا تو پلاک فساد می کنه ازینا هیچ انتظاری نیست . یه تیتر بزنید کی تو این کشور فاسد نیست . از سوپر مارکت محل گرفته که میخواد با گرون فروشی برسه به آرزو های محال تا برادر رئیس جمهور و نماینده ی مجلس و قاضی و دادستان کی فاسد نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
اگه نباشن جا بسی تعجب است به کجا درد مان را بگوئیم
United States of America
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
اگر واقعا حقیقت موضوع همین باشه و ثابت بشه و دستهای پشت پرده ای هم نباشه قطعا بایست به اشد مجازات و مفسد فی الارض شناخته بشه
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۰۹:۰۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
سلام میشه دیگه تا امروز یه خبر از اینترنت همراه‌خوزستان بذارید؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
اینترنت ملارد وصل کنید با اعصاب ملت بازی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
واقعا کرمانشاه ،مگر ایرانی نیستن،اینترنت کی میاد؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۲:۰۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
سلام،
اینرنت استان من هم مختله،
ربطی به ایرانی بودن و نبودن نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
ادمین یه پیگیری کن لطفاً ببین اینترنت شیراز امروز وصل میشه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
joker
۰۸:۴۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
اون 48سنت خیلی باحال بود
Iran (Islamic Republic of)
دینا
۱۲:۳۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
هزار ماشاالله به دقت.!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
من آقای دیواندری رو در مراسم ختم پدر یکی از مسئولین دیدم و اگه خواستین عکسش رو براتون میفرستم. عجیبه برام این متهم با این همه فساد هنوز در بین مقامات و محافل تردد داره و اونروز هم به گرمی در آغوش صاحب ختم بود!!!!
Iran (Islamic Republic of)
فاف
۱۱:۰۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
بفرستین عوسشو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
تعجب نکن هموطن
آخرین اخبار