مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: در راستای اسناد بالادستی و سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ برنامه ششم توسعه و با هدف افزایش مشارکت بانوان در توسعه پایدار متوازن مجمع مشورتی بانوان استان بوشهر تشکیل می‌شود.

مجمع مشورتی بانوان استان بوشهر تشکیل می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مریم آذرشب در نشست هم‌اندیشی مشاوران بانوان فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با اشاره به نقش مهم بانوان در توسعه همه جانبه بیان کرد: در این راستا در قانون اساسی و سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ برنامه ششم توسعه بر مشارکت همه جانبه بانوان در توسعه متوازن تاکید شده است.

او با تاکید بر تشکیل مجمع مشورتی بانوان استان بوشهر گفت: بر اساس ماده ۳۱ سند چشم‌انداز برنامه ششم توسعه، تقویت ساختار حوزه بانوان و خانواده با رویکرد تحقق عدالت جنسیتی در سیاست‌ها و برنامه‌ها باید محقق شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با اشاره به حوزه گسترده ماموریت‌های زنان و خانواده و نقش آفرینی آنان در سایر موقعیت‌ها تصریح کرد: در این زمینه بر اساس موقعیت‌های اثرگذار زنان و کارگروه‌های تخصصی با ایجاد الگوی مجمع مشورتی بانوان درصدد بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت و توانمندی بالای زنان استان بوشهر در مسیر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی هستیم.

آذرشب بیان کرد: تحقق این مهم تجربه‌ای مدرن و اجتماعی برای حضور هدفمند بانوان در عرصه‌های اجتماعی و افزایش مشارکت زنان در فرایند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در راستای برنامه‌های توسعه‌ای است.

او با اشاره به نقش مهم پارلمان مشورتی بانوان در توسعه تصریح کرد:پارلمان مشورتی بانوان استان بوشهر الگو و اقدام مهمی برای اجماع مسئولانه، کارشناسانه و نزدیک به واقعیت جامعه پیرامونی در سطوح مختلف برای رسیدن به راه حل‌ها و راهکار‌های عملیات محور مسائل و مشکلات حوزه زنان و خانواده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر بیان کرد: مجمع پارلمانی زنان استان بوشهر با ترکیب اعضایی از مجمع مشورتی شهرستان‌های استان، تمرین دیپلماسی و افزایش مشارکت سیاسی زنان برای کسب جایگاه‌های بیشتری از نهاد‌های قانون‌گذاری و مجریه است.

انتهای پیام/م

افزایش مشارکت بانوان در توسعه پایدار متوازن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.