مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای کشت ۴۰ هزار هکتار نخود پاییزه در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،شهریار قاسمی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه توسعه کشت پاییزه نخود را در برنامه جدی خود دارد، گفت : هم اکنون سالانه ۱۵۰ هزار هکتار نخود بهاره در مزارع استان کرمانشاه کشت می‌شود که برنامه جهاد کشاورزی جهت دهی کشاورزان به کشت پاییزه نخود است.

او با توصیه به نخودکاران برای کشت پاییزه نخود، گفت : ارقام خوبی از نخود پاییزه مثل ارقام عادل و منصور را داریم که علاوه بر اینکه ارقام پابلند بوده و امکان استفاده از ادوات کشاورزی برای مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت محصول وجود دارد، دارای عملکرد بالایی بوده و محصول تولیدی هم دانه درشت بوده و بازارپسندی خوبی هم دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه افزود: در کشت پاییزه نخود علاوه بر اینکه امکان استفاده گیاه از آب باران وجود دارد، زمان رسیدن گیاه به مرحله گلدهی هم در خشکی نمی‌افتد که محصول با بی‌بارانی مواجه شود.

او گفت: استان کرمانشاه ظرفیت‌های خیلی خوبی برای توسعه کشت پاییزه نخود دارد که امیدواریم با توسعه این کشت با همت کشاورزان، شاهد افزایش تولیدات نخود استان بوده که با توجه ویژه به بازار و صادرات این محصول می‌توان تحول در زندگی کشاورزان به ویژه کشاورزان دیم کار نخود را شاهد بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه برنامه امسال جهاد کشاورزی کرمانشاه را کشت پاییزه نخود در سطح حدود ۴۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: تاکنون حدود ۹۰۰۰ هکتار از مزارع استان کرمانشاه زیر کشت نخود پاییزه رفته است.

 قاسمی گفت: سال گذشته ۳۰ هزار هکتار نخود پاییزه در مزارع استان کرمانشاه کشت شده بود.

قاسمی با بیان اینکه در مجموع سالانه حدود ۱۷۰ هزار هکتار نخود پاییزه و بهاره در استان کرمانشاه کشت می‌شود، گفت: سالانه حدود ۹۰ هزار تن نخود در استان کرمانشاه تولید می‌شود.

قاسمی گفت: استان کرمانشاه از نظر سطح زیر کشت و تولید نخود رتبه اول کشور را در اختیار دارد .

 

 

انتهای پیام/د

سالانه ۱۵۰ هزار هکتار نخود بهاره در مزارع استان کشت می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.