نشست هم اندیشی برای راه اندازی بخش ویژه خبری دانشگاههای استان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، نشست هم اندیشی راه اندازی بخش ویژه خبری دانشگاه با حضور مدیر کل صدا و سیمای مرکز سمنان، رئیس دانشگاه سمنان، معاونت اطلاعات و اخبار صدا و سیما و نیز نمایندگان دانشگاه‌های استان به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار شد.

رئیس دانشگاه سمنان در این نشست با اشاره به محدود بودن زمان مجموعه‌های خبری صدا و سیما و از سویی دیگر با توجه به اهمیت موضوع علم و فناوری خواستار ایجاد باکس خبری با موضوع دانشگاه‌ها شد.

دکتر مسعود نصیری با بیان اینکه یک دهم جمعیت استان را دانشجویان تشکیل می‌دهند گفت: حجم بالای جمعیت دانشجویی و فعالیت دانشگاه‌های مختلف در استان ضرورت ایجاد بسته ویژه خبری دانشگاه را برای انعکاس دستاورد‌های مختلف علمی دانشگاهیان استان دوچندان می‌کند.

او افزود: انعکاس دستاورد‌ها، اختراعات و یافته‌های علمی دانشگاهیان باعث آشنایی قشر‌های مختلف جامعه از جمله صنایع استان با این دستاورد‌ها می‌شود و می‌تواند در حل مشکلات ان‌ها موثر باشد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز سمنان هم در این نشست بر داشتن علم روابط عمومی برای فعالان این بخش از دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: تولید خبر در روابط عمومی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا با پرورش سوژه‌ها و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها به سوژه سازی برای فعالان رسانه‌ای کمک می‌کند.

حجت الاسلام دکتر مصطفی توکلیان با بیان اینکه صدا و سیما، روابط عمومی دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها نیست افزود: روابط عمومی دانشگاه‌ها باید این قابلیت را داشته باشند تا پتانسیل‌های موجود را به گونه‌ای پرورش و با تولید خبر خوب دستاورد‌های علمی را منعکس نمایند تا در جهت اهداف تعیین شده حرکت و مورد استفاده دستگاه‌های مختلف و حل مسائل و مشکلات موجود در جامعه شود.

معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز سمنان هم با اشاره به پخش اخبار استان از شش بخش خبری صدا و سیما گفت: از پیشنهاد ایجاد بسته خبری دانشگاه استقبال می‌کنیم و عملیاتی شدن این موضوع همکاری مداوم دانشگاه‌ها را می‌طلبد.

شهاب سلیمانی با بیان اینکه امکانات صدا و سیما در پوشش اخبار دانشگاه‌های سطح استان محدود است افزود: در این زمینه روابط عمومی‌ها باید با تجهیز واحد خود به ما کنند و این آمادگی برای آموزش نیز وجود دارد.

اوبا اشاره به اینکه هر فعالیتی که رسانه‌ای نشود گویی انجام نشده است تصریح کرد: یکی از سیاست‌ها با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب انعکاس دستاورد‌ها، نوآوری‌ها و تولید محصولات شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری است که این امادگی برای پوشش خبری این فعالیت‌ها وجود دارد ..

در این نشست رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و نیز نمایندگان دانشگاه‌های سراسر استان ضمن استقبال و اظهار خرسندی از طرح پیشنهاد تهیه بسته خبری دانشگاه، پیشنهادات خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/ح

یک دهم جمعیت استان را دانشجویان تشکیل می‌دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار