ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی دارینی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان گفت: در اجرای ماده ۶۷ قانون انتخابات، این تشکیلات قضایی با هماهنگی ناظرین شورای نگهبان و هیات اجرایی و با ریاست رئیس کل دادگستری استان، معاون وی بعنوان دبیر، دادستان مرکز استان و عضویت نمایندگان شورای نگهبان، استانداری، نیروی انتظامی، بسیج، سازمان قضائی نیروی‌های مسلح، اداره کل اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و صداوسیما فعالیت می‌کند.

او افزود: ستاد‌های شهرستانی نیز با اعضای متناظر ستاد استانی تشکیل می‌شود و با اختصاص شعبه و قاضی ویژه در صورت وقوع تخلف و جرم بدون نوبت و در اولویت رسیدگی می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان وظایف اصلی این ستاد را تمرکز روی پیشگیری از تخلفات و جرایم دانست و تاکید کرد: ۱۲ مسئولیت بر اساس تخصص اعضای ستاد در قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات اسفند ماه امسال بر عهده آن است.

محمدشریف ابراهیمی دادستان مرکز استان سمنان نیز در نخستین جلسه استانی این ستاد بر پایش و رصد مداوم و مستمر فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی تاکید و تصریح کرد: بسیاری از سیاه نمایی‌ها و بد اخلاقی‌ها و تخلفات و جرایم در قالب شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی شکل می‌گیرد که باید با اقدامات پیشگیرانه این ستاد و آموزش و توجیه فعالان این عرصه از آن جلوگیری کرد.

تعدادی از اعضای ستاد استانی پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی نیز به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص انعکاس رسانه‌ای فعالیت ستاد، جدول برنامه‌ها و جلسات ستاد، بهره گیری از توان و تخصص افراد غیر عضو در حوزه مشاوره و احصاء و اصلاح و به روز رسانی برخی ضوابط و مقررات بر اساس شرایط استانی پرداختند.

انتهای پیام / م

ستاد‌های شهرستانی انتخابات نیز با اعضای متناظر ستاد استانی تشکیل می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار