امسال ۲۸ پروژه آبخیزداری در ۸ شهرستان استان سمنان با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علینقی حیدریان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با توجه به اقدامات خوب و موثری که در حوزه های آبخیز استان سمنان با نگاه جامع نگری انجام شده، لازم است اثربخشی این اقدامات اطلاع رسانی  شود.

او افزود: اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری به عنوان اقداماتی زیربنایی و با هدف حفاظت آب و خاک در بسیاری از نقاط استان سمنان به مرحله اجرا درآمده که با اجرای این اقدامات علاوه بر کنترل سیل و رسوب، شاهد تقویت سفره های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی خواهیم بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ابراز داشت: تاکنون اقدامات اطلاع رسانی و فرهنگ سازی خوبی با همکاری رسانه ها صورت پذیرفته اما با توجه به گستردگی فعالیت های آبخیزداری و کارکردهای این اقدامات، لازم است اثربخشی این فعالیت ها با همکاری و همیاری رسانه های مختلف گروهی بویژه خبرگزاریها ، روزنامه ها و صداوسیما در اختیار آحاد جامعه قرار گیرد.
علینقی حیدریان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۷۶۲ سازه و عملیات آبخیزداری در ۲۵ هزار هکتار از اراضی ملی در ۲۸ حوضه آبخیز تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

او با اشاره به اینکه امسال ۲۸ پروژه آبخیزداری در ۸ شهرستان استان سمنان با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا می‌شود اظهار داشت: سال گذشته نیز اقدامات موثری در برخی از حوضه‌های آبخیز استان سمنان اجرا شد که در پی بارندگی‌های ابتدای سال جدید این اقدامات توانست علاوه بر کنترل سیل از بروز بسیاری از خسارت‌های احتمالی جلوگیری کند.

حیدریان تأکید کرد: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی یکی از سیاست‌های راهبردی مجموعه منابع طبیعی است که امسال و به طور جدی در دستور کار این اداره کل قرار دارد و سند تک‌برگ دارای مشخصات کاداستری برای ۲۹۷ هزار هکتار از اراضی ملی این استان دریافت می‌شود.

انتهای پیام / م

اختصاص بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های آبخیز داری در سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار