به مناسبت سالروز رحلت علامه طباطبایی همایش بزرگداشت مقام علمی و معنوی وی در دانشگاه صنعتی سهند برگزار شد.

مراسم بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه طباطبایی در دانشگاه صنعتی سهندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،دکتر ابوذر رجبی معاون دانشگاه معارف اسلامی ایران به نقش موثر علامه طباطبایی در دین اسلام اشاره کرد و گفت:علامه طباطبایی احیاگر فلسفه اسلامی بوده و تقریبا همه علمای عصر، در محضر این علامه درس خوانده و کسب علم نمودند.

او به ارتباط دانش و ارزش در حوزه معرفت از دیدگاه علامه طباطبایی پرداخت و گفت:از دیدگاه علامه طباطبایی تاثیر ارزش‌ها یعنی فضایل و رذایل بر معرفت یک بحث جدی بوده و کسی که در مسیر ارزش‌های اخلاقی قدم بردارد دریچه‌هایی از علم و دانش و معرفت به رویش باز شده و موفق به کسب معرفت و علم می‌شود.

دکتر رجبی به تاثیر گناه در معرفت از نظر علامه طباطبایی هم اشاره کرد و افزود: تاثیر گناه در معرفت به عنوان رذیله بحثی است که در آیات قران نیز به آن اشاره شده و علامه طباطبایی به این درک دست یافته بود و لذا اثر گذاری تقوی بر کسب معرفت و علم را به عنوان اصلی انکار پذیر مورد توجه قرار داده بود.

در این همایش پرسش و پاسخ بین اساتید دانشگاه صنعتی سهند و اساتید دانشگاه معارف اسلامی کشور در موضوع نقش علامه طباطبایی در امتداد سازی فلسفه اسلامی برگزار و از مقام علمی و معنوی آن علامه تجلیل شد.

 

انتهای پیام/

علامه طباطبایی احیاگر فلسفه اسلامی بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.